Да видим кой какво иска от новите правила и кои промени имат най-сериозен шанс за реализация.
Относно промените в правилата за аеродинамиката, смята се, че McLaren, Renault, Alfa Romeo и Williams подкрепят въвеждането на концепцията за коли с т.нар „граунд ефект”. Така подът на колата ще генерира много по-сериозно аеродинамично притискане, като драстично ще се намалят потоците мръсен въздух, които колите оставят след себе си и влияят на автомобилите зад тях. Това решение ще позволи повече изпреварвания, но големите отбори – Ferrari, Mercedes и Red Bull държат на по-свободна трактовка на тази част от техническите правила, като имат и собствени предложения за формулиране на тези регулации.
По-рано тази година Ferrari успя да се пребори за отпадането на идеята за използване на стандартни компоненти във всички болиди – спирачките бяха идеален пример за това. В същото време най-вероятно идеята за използване на еднакво оборудване при провеждане на боксовете ще бъде одобрена.
Все още не се знае накъде ще поеме форматът на състезанията във Формула 1. Но пък е сигурно, че идеята на Рос Браун за три квалификационни състезания през 2020, които да заместят традиционните квалификации, не е получила подкрепа и няма да се реализира. Въпреки че ФИА и ФОМ имат възможност да я наложат и въпреки съпротивата на тимовете, но едва ли ще се възползват от нея.
Много е възможно за 2021 да се постигне пробив за колите с „граунд ефект” и ще е интересно да видим дали ще се стигне до замразяване на двигателите и евентуално опростяването на задвижващите системи. Това ще намали разходите на доставчиците и може да се реализира бързо, тъй като се оказа, че няма нови желаещи да влязат във Формула 1 като доставчици на мотори и сега ФИА и Liberty Media са готови да отговорят на интересите на вече действащите доставчици. Скоро обаче всичко ще стане ясно.