BMW X3 30e M Sport: Първи впечатления от един ефективен, но скъп хибрид

Първите впечатления разкриват един висококачествен и красиво завършен SUV, който обаче не е толкова просторен или практичен, колкото предишния тестов автомобил Volkswagen ID.7. Плъгин хибридите често са критикувани, че отделят повече въглеродни емисии от обявените, затова ще бъде интересно да се проследи как ще се представи това BMW, особено по отношение на ефективността.

Плъгин хибридите – най-доброто от двата свята или дяволско изобретение? С огнения си червен цвят и матово черните 21-инчови джанти, X3 30e M Sport изглежда впечатляващо, а разходът му на гориво е направо ангелски. До момента са изминати 753 км, а в резервоара все още има една трета от горивото. Това се дължи на домашната зарядна станция, която поддържа батерията с капацитет 19,7 кВтч заредена, като досега разходите за ток са минимални. С пълен заряд моделът 30e предлага пробег от около 80 км само на електричество, което позволява безшумно и с нулеви емисии да се извършват ежедневни пътувания като водене на децата на училище или пазаруване.

Електрическият мотор с мощност 184 к.с., разположен между двигателя и осемстепенната автоматична трансмисия, има достатъчно тяга, за да придвижва X3 с лекота. Това е добре, защото включването на четирицилиндровия турбо двигател не носи особено удоволствие. Звукът му е по-скоро слаб, а понякога, както при много хибриди, системата се колебае дали да използва електрически или бензинов режим. Това се усеща най-вече при бързо подаване и отпускане на газта в кръгови движения или на кръстовища.

Основната цел е бензинът да се използва възможно най-рядко, подобно на предишния дългосрочен тест с изцяло електрическия Volkswagen ID.7. Средният разход от 4,36 л/100 км е добро начало. По време на едно по-дълго пътуване до Британския автомобилен музей в Гейдън, окачването M Sport показа своя стегнат характер, но се справи с лекота с неравностите, а автомобилът остана тих при движение по магистрала. При тръгване с пълна батерия, моделът 30e постигна разход от 3,70 л/100 км, но изтощи батерията в едната посока, което доведе до среден разход от 5,91 л/100 км за цялото пътуване от 293 км.

Стандартните спортни седалки M обгръщат тялото и са изключително удобни. Стъкленият панорамен покрив, който е опция на стойност 1350 паунда, внася светлина в иначе тъмния интериор. Кабината има няколко интересни дизайнерски елемента в сравнение с предишния тестов автомобил на марката – BMW 530e. Панелите на вратите са масивни и в тях са интегрирани дръжката и венти-лационен отвор с интересен плъзгач. Голямата централна конзола под ъгъл разполага с поставка за безжично зареждане на смартфон и две поставки за чаши.

Гамата на X3 започва от 51 605 паунда за бензиновата версия 20 xLine, като дизеловата е само с 1135 паунда по-скъпа. Преходът към плъгин хибрида 30e xLine изисква скок от почти 6000 паунда, а тестваната версия M Sport струва 59 015 паунда – и то преди добавянето на множество опции. Боята и джантите струват съответно 875 и 2150 паунда, а автомобилът е оборудван и с три допълнителни пакета. Пакетът M Sport Pro (2300 паунда) добавя светеща бъбрековидна решетка, червени спирачни апарати и черни гланцирани екстериорни елементи. Външните модификации се допълват от теглич за 1025 паунда и затъмнени стъкла за 450 паунда.

Пакетът Comfort Plus на стойност 1350 паунда включва щори на задните прозорци, отопление на всички седалки, охлаждане и лумбална опора за предните, както и озвучителна система Harman Kardon. Отоплението на волана струва 250 паунда, а тапицерията от тъкан плат за 450 паунда, макар и да изглежда добре, се усеща груба при допир. Пакетът Technology за 2275 паунда добавя камера за следене на водача, head-up дисплей, асистент за паркиране и система за подпомагане на шофирането. Общата цена на тези екстри е забележителните 13 975 паунда – почти колкото нов Dacia Sandero.

Като средноразмерен SUV на BMW, X3 предлага адекватно пространство: двама души с ръст около 1,80 м могат да седнат един зад друг комфортно. Широкият, но плитък багажник няма праг за товарене, но хибридната батерия елиминира всякакво пространство за съхранение под пода. Това означава,
че кабелът за зареждане ще заема част от скромния обем от 460 литра.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации