Спуканата гума е неприятно преживяване, но кое от тези решения е най-доброто за аварийна ситуация?
Дори и най-надеждният автомобил може да ви остави на пътя, ако спукате гума. Необходим е само един пирон или парче стъкло, за да се окажете в неприятна ситуация. Ако колата ви изобщо има резервна гума, което не е често срещано при новите модели, смяната ѝ може да бъде трудна и опасна в натоварен трафик. Точно тук един авариен комплект за ремонт на гуми може да ви спаси.
Освен че е алтернатива на чакането на пътна помощ с часове, такъв комплект може да се използва за броени минути и да ви позволи да се приберете у дома или поне да стигнете до по-безопасно място.
Повечето продукти представляват пяна или течност, която се втвърдява при изтичането на въздух от отвора в гумата, създавайки запушалка. Други са комплекти, които използват гумени фитили и лепило. Аерозолните варианти обикновено помпят гумата, докато впръскват течността, докато други изискват отделен компресор.
Тествахме седем различни продукта и резултатите бяха изненадващи – само три от тях успяха да осигурят ремонт, който позволи да се измине разумно разстояние.
Как проведохме теста
Закупихме комплекти джанти и гуми от автоморга и използвахме свредло с диаметър 4 мм, за да направим отвор в протектора, който е типичен за спукване от винт или пирон. След това внимателно следвахме инструкциите на всеки продукт, за да се опитаме да запушим отвора. Налягането в гумата беше проверено след 10 минути, а след това автомобилът беше каран около 1,5 км, ако това беше безопасно. Налягането беше проверено отново след час и на следващия ден, за да се види дали ремонтът е траен. Допълнителни точки бяха присъдени за лесна употреба и чиста работа.
Ring Flat Tyre Sealant
Продуктът на Ring е единственият уплътнител, който бихме използвали с увереност край пътя, за да се приберем у дома. Той прилича на флаконите, които се намират в заводските комплекти за ремонт на много нови автомобили, и изисква използването на електрически компресор за впръскване на течността и помпане на гумата. Свързването обаче е лесно и като се уверихме, че отворът е в долната част на колелото по време на пълнене, той беше бързо запушен.
Holts Tyreweld
Основното предимство на Tyreweld пред победителя е, че се предлага в аерозолен флакон, така че помпа гумата едновременно с пълненето ѝ с уплътняващото вещество. Това обаче работи най-добре при по-малки от нашия 4-милиметров отвор, тъй като значително количество въздух и пяна изтекоха, преди дупката да се запечата. В резултат гумата остана недостатъчно напомпана, когато флаконът се изпразни. Подгответе се и за бъркотия, тъй като пяната изтича от вентила след употреба и е доста лепкава. Все пак ремонтът и напомпването биха били достатъчни, за да се стигне до по-безопасно място или до компресор на бензиностанция.
Laser Emergency Tyre Repair Kit
Комплектът на Laser представлява различен тип решение, подобно на тези, използвани от пътна помощ. Вместо пяна, той запушва отвора с гумени фитили и лепило. Наложи се да разширим малко дупката в гумата с помощта на включения инструмент и въпреки това имахме трудности с поставянето на лепкавата лента. Но след като фитилът беше на мястото си, напомпаната гума беше напълно херметизирана. Методът работи добре, но не е процес, който бихме искали да изпробваме край натоварен път.
Ecomotive TyreFix
TyreFix се предлага в бутилка за изстискване, а не в аерозол. Това означава, че трябва да се използва инструмент за премахване на сърцевината на вентила и да се налее определено количество течност в зависимост от размера на гумата. След това вентилът се сглобява отново, гумата се помпа и се шофира няколко километра, за да се разпредели течността равномерно. В крайна сметка продуктът успя да запуши отвора в тестовата ни гума, но не е толкова лесен за употреба или евтин, колкото конкурентите си. Той обаче има предимство по отношение на екологията, тъй като не използва аерозолни газове и генерира по-малко отпадъци.
Slime Assist Car Tyre Sealant
Този продукт изглежда подобно на победителя Ring и работи по същия начин, но Slime Assist Emergency Tyre Sealant не беше толкова ефективен. Бутилката трябва да бъде свързана към компресор, за да напълни гумата с бялата течност, която изглежда и мирише на лепило ПВА. Въпреки твърденията, че може да запечатва отвори до 6 мм, течността просто изтече безполезно от нашия 4-милиметров отвор и не успя да спре изтичането на въздух.
CarPlan Flat Mate
Простото нанасяне с аерозол, здравите конектори и добрата цена донесоха точки на Flat Mate, но той не успя да запуши нашия 4-милиметров отвор, въпреки че на флакона се твърди, че работи при дупки до 5 мм. Инструкциите гласят, че трябва да се шофира между 10 и 13 км, за да се разпредели течността равномерно, но тъй като гумата остана спаднала, беше невъзможно да се напомпа достатъчно, за да бъде безопасна за движение. Това го направи безполезен в нашата симулация на аварийна ситуация.
Simply Xtreme Tyre
Както много други в теста, Simply Xtreme е лесен за употреба, с прост аерозолен механизъм, който на теория би трябвало да помпа гумата, докато я пълни с уплътняваща пяна. За съжаление, при нашия тест флаконът създаде голяма бъркотия. Лепкавата пяна изтече от отвора и покри нас, колата и пътя, вместо да запуши дупката. Продължихме с надеждата, че докато пяната изсъхва, ще се втвърди и ще запълни отвора, но скоро открихме, че няма шанс това да се случи. Като финална обида, пяната продължи да излиза от флакона дори след като го разкачихме от вентила на гумата – много разочароващо представяне.
Заключение
Има само един продукт, който можем с чисто сърце да препоръчаме и който бихме искали да намерим в багажника си при спукана гума – и това е Ring. Holts Tyreweld е по-евтин и по-удобен, но е разхвърлян и би се затруднил с по-големи отвори. Комплектът на Laser е по-труден за използване, особено край пътя, но би могъл да поправи по-сериозни повреди по гумата.
- Ring Flat Tyre Sealant
 - Holts Tyreweld
 - Laser Emergency Tyre Repair Kit
 
