Audi планира три големи дебюта за 2026 г.

Очакват се и нови RS модели

Напоследък Audi не се справя особено добре. Продажбите спаднаха с 11,8% през миналата година до 1 671 218 автомобила и не са се възстановили през първите девет месеца на 2025 г. До края на септември доставките продължиха да намаляват, отбелязвайки спад от 4,8% до 1 175 765 броя. Това се случва въпреки премиерата на няколко ключови нови продукта, сред които A5, Q5 и A6. Обновеният Q3 не успя да окаже съществено влияние, тъй като пазарният му дебют беше едва през септември.

Нови Q7, Q9 и базов електрически модел

Продуктовата офанзива на компанията от Инголщат обаче далеч не е приключила. Докато очакваме серийната версия на спортния автомобил Concept C да се появи през 2027 г., следващата година ще бъде изключително натоварена. В документ, подготвен за инвеститори след финансовите резултати за третото тримесечие, Audi разкри какво предстои. За 2026 г. са планирани три големи дебюта: следващото поколение Q7, изцяло новият Q9 и базов електрически автомобил.

Изглежда, че Audi си е научила урока, след като разчиташе твърде много на електрическите автомобили – стратегия, която доведе до прекратяването на Q8 E-Tron и затварянето на завода в Брюксел, където се произвеждаше големият електрически SUV. Следващото поколение Q7 ще запази своите двигатели с вътрешно горене, а по-големият Q9 също ще разполага с бензинови задвижващи системи. Не бива да се изключват и TDI версии за Европа, където дизеловите двигатели остават популярни при големите луксозни автомобили.

Най-достъпният електрически модел ще се позиционира под Q4 E-Tron и се очаква да бъде своеобразно възраждане на A2, но този път изцяло на ток. Подобно на предстоящите SUV модели, той няма да възприеме новия дизайнерски език на Audi, представен с Concept C. Тъй като дизайнът на автомобилите обикновено се финализира две до три години преди премиерата, тези три модела ще запазят настоящата стилистика, вероятно включваща разделени предни светлини и интериор с множество екрани.

Нови RS версии и промяна в стратегията

Освен новите модели, Audi подготвя и RS варианти на съществуващи автомобили. Въпреки че компанията не е уточнила кои точно ще се появят през 2026 г., RS5 изглежда сигурен залог. Тъй като Audi изключи възможността за RS модели с четирицилиндрови двигатели, а петцилиндровият редови агрегат е към края на своя жизнен цикъл, следващият RS5 най-вероятно ще разполага с V6 двигател.

Малко вероятно е моделът да бъде с чисто бензиново задвижване, тъй като регулациите за вредни емисии почти сигурно изискват някаква форма на електрификация. Това означава, че плъгин хибридна система е много вероятна. RS5 ще се предлага както като седан (технически лифтбек), така и като комби. Следващият RS6 също може да се появи догодина, вероятно като плъгин хибрид и, да се надяваме, с по-голям V8 двигател. Просто не би било редно RS5 и RS6 да имат еднакъв брой цилиндри.

Не би било изненада, ако електрическият RS6 не е сред „високопроизводителните RS модели, предлагащи максимална динамика на шофиране“, които Audi обещава на инвеститорите. Скорошен доклад предполага, че проектът RS6 E-Tron може да бъде прекратен още преди старта си поради основателни притеснения за слаб търговски потенциал. Въпреки това, говорител на компанията наскоро заяви, че се планират RS модели, базирани на платформата Premium Platform Electric (PPE).

В по-дългосрочен план Audi иска да задоволи и двата лагера, като продължи да предлага богато разнообразие от автомобили с двигатели с вътрешно горене и електрически модели. Компанията се отметна от по-ранния си план да премине изцяло към електрическо задвижване до 2033 г., като изпълнителният директор Гернот Дьолнер наскоро предположи, че моделите с двигатели с вътрешно горене могат да останат в производство и през следващото десетилетие. Това вероятно е най-разумният подход в тези несигурни времена, когато предпочитанията на клиентите са по-разделени от всякога.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации