Прототипът се побира идеално в багажника на Tesla Model S, но ще се предлага и за други модели
С времето батериите на електрическите автомобили неизбежно губят част от капацитета си. Въпреки че много по-стари електромобили все още са в движение с оригиналните си батерии, те не могат да предложат пробега, който са имали като нови.
Решението обикновено е просто, но често много скъпо: подмяна на целия пакет с нов или изпращането му в специализиран сервиз с надеждата, че дефектните клетки или модули могат да бъдат заменени.
Сега обаче се появява нова алтернатива за увеличаване на пробега, без да се налага смяна на старата батерия. Хърватската компания EV Clinic е разработила специален допълнителен модул, който може да се монтира в почти всеки електромобил и да добави около 100 км към пробега му, без да се засяга оригиналният пакет.
Как работи системата?
За момента устройството е прототип, но изглежда изключително обещаващо. Първата версия е проектирана да се побира в дълбоката част на багажника на Tesla Model S, което позволява на автомобила да запази по-голямата част от товарния си капацитет. Допълнителната батерия разполага със 17,1 кВтч използваема енергия, осигурена от чисто нови призматични клетки Samsung SDI, подредени в четири модула.
Конструкцията включва също специална система за управление на батерията (BMS), пиротехнически предпазител от Tesla Model 3, изработена по поръчка охлаждаща плоча и помпа за охладителна течност от Tesla Model S. Според представител на EV Clinic, допълнителният модул се свързва паралелно с основната батерия на автомобила.
Тъй като е свързан паралелно, той помага за намаляване на вътрешното съпротивление на системата, което води до по-бързо зареждане. Максималната входяща мощност може да остане същата, но кривата на зареждане ще бъде по-добра. Системата разполага и със собствен диагностичен модул и софтуер, които позволяват на собствениците лесно да следят състоянието на допълнителната батерия.
Освен това, ако възникне някакъв проблем, допълнителният модул може автоматично да се изключи от високоволтовата система на автомобила.
Цена и бъдещи планове
Първият прототип е предназначен за Tesla Model S с батерия от 85 кВтч, но бъдещи версии ще се предлагат и за други електромобили, включително Tesla с батерии от 75 кВтч, както и за по-стари модели като Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf и Smart.
Все още няма обявена цена, но се очаква тя да бъде значително по-ниска от разходите за пълна подмяна на батерия на стар Tesla Model S или Model X, които обикновено варират между 15 000 и 25 000 долара.
Последвайте ни в Google News