Според информация от Ford, общо 6909 екземпляра от модела Econoline са произведени с дефектни вентилатори на климатичната система в периода между 1 април 2025 г. и 5 юни 2025 г. Към момента единствено заводът в Ейвън Лейк, Охайо, отговаря за производството на E-Series.
Товарните и пътническите версии на модела бяха спрени от производство след моделната 2014 г., за да отстъпят място на Transit. Въпреки това E-Series продължи да съществува като шаси-кабина и шаси без кабина. Четвъртото поколение Econoline дебютира през 1991 г. като модел 1992 г., което го прави по-стар от конкурентния Chevrolet Express.
От Ford съобщават, че перката на вентилатора може да се върти независимо от оста на електромотора. С течение на времето главината на перката може да се разтопи, което води до спиране на въздушния поток към купето. Компанията е започнала разследване по случая през август 2025 г. след увеличение на гаранционните искове, свързани с климатичната система. Към днешна дата са подадени 59 такива иска.
Освен тях са регистрирани и 27 доклада от сервизната мрежа. Общо при 60 автомобила с уникални номера на шасито вече е установена частична или пълна загуба на контрол върху температурата и въздушния поток в кабината. Тези искове и доклади са подадени в периода между 19 май 2025 г. и 6 октомври 2025 г.
Дилърите вече са уведомени, а уведомителните писма до собствениците трябва да бъдат изпратени не по-късно от 7 ноември 2025 г. Планира се сервизната акция по отстраняване на проблема да се проведе между 16 и 20 февруари 2026 г. Дилърите ще заменят всички дефектни модули на вентилатора напълно безплатно за засегнатите собственици.
Производството на E-Series в завода в Охайо ще продължи до 2028 г. За модел 2026 г. цените на версиите шаси-кабина (Cutaway) и шаси без кабина (Stripped Chassis) започват съответно от 41 790 и 38 595 долара. Шасито без кабина е с максимално допустимо тегло от 5216 кг и полезен товар от 3118 кг.
За сравнение, версията шаси-кабина предлага максимално допустимо тегло от 4559 кг и полезен товар от 2313 кг. Вариантът без кабина се предлага само с двойни задни гуми и три опции за междуосие – от 3,5 до 4,47 метра.
И двете версии на E-Series се задвижват от 7,3-литровия бензинов V8 двигател, познат като „Godzilla“, който дебютира преди няколко години при пикапите Super Duty. В този модел той развива 325 к.с. и 610 Нм въртящ момент при 3750 об/мин.
Вместо модерна 10-степенна скоростна кутия, E-Series използва по-стара 6-степенна автоматична трансмисия. При версията шаси без кабина пакетът за подготовка за климатична инсталация добавя 400 долара към крайната цена.
Последвайте ни в Google News