Компанията Talos Vehicles представи автомобил, който звучи почти нереално за 2025 г. – Talos XXT. Никой в САЩ все още не е виждал този модел и вероятно никога няма да го види. Причината е, че от него ще съществуват само пет екземпляра в целия свят. Не пет на година, а общо пет. Точка.
Това е бройка, която ясно показва, че автомобилът не е предназначен за масово производство или за достигане до широка аудитория. Това е целенасочено, дори агресивно лимитирана серия. Не става дума за модел, който да повиши имиджа на марката, а за демонстрация на възможности, която ще се помни с години.
Създаден на базата на Ferrari 599 GTB и с визия, силно вдъхновена от пистовия 599XX, Talos XXT е ръчно изработен гранд турър за хора, които не търсят просто нещо скъпо.
Те искат автомобил, който буквално никой друг на света не може да поръча по същия начин. По правило няма да има два еднакви модела XXT. От Talos ще използват само един комплект калъпи за карбоновите панели, които ще бъдат употребени пет пъти и след това унищожени.
Изненадващият обрат: Talos XXT е създаден да бъде удобен
Точно това прави историята интересна. На пръв поглед XXT изглежда като 599XX, който някак е успял да избяга от пистата.
Въпреки това Talos Vehicles не са създали просто експонат за гаража. Те са конструирали автомобил за пътя. Истински GT модел, предназначен за навъртане на километри, за дълги пътувания и за удоволствие зад волана, подобно на начина, по който собствениците на Ferrari са използвали своите 550 и 575.
Джейми Туейтс, управляващ директор на Talos Vehicles, заяви, че екипът е прекарал над две години в разработването на XXT. Той обясни, че резултатът е гранд турър за тези, които изискват само най-доброто и искат автомобилът им да отразява тяхната индивидуалност.
Под карбоновата каросерия се крие сърцето на машината: 6,0-литров атмосферен V12 двигател. От Talos обявяват мощност от 674 к.с., като се предлагат и допълнителни подобрения по двигателя. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,5 секунди, а максималната скорост достига 330 км/ч.
Автомобилът може да бъде поръчан и с ръчна скоростна кутия. Това са спецификации, които звучат като от друга епоха за 2025 г. Те са възможни именно защото производството в едва пет бройки позволява на компанията да твори без страх от комитети или продуктови мениджъри.
Състезателното ДНК на Talos не е просто маркетингов трик. Опитът на марката във висшия инженеринг е в основата на всичко. Това, което те продават, е майсторство. Карбоновите влакна, аеродинамиката и ръчната изработка са изцяло британски и са изпълнени без компромиси.
Всичко подлежи на персонализация
Това ни води до нещото, което клиентите желаят най-много: свобода. Цвят на боята? Всякакъв. Тапицерии и материали? Всякакви. Гланцов или матов карбон? Разбира се. Изпускателна система? Може да бъде по-тиха като за GT автомобил или да звучи като болид от Формула 1 с подобрени колектори.
Подобрения по задвижването? Предлагат се. Джанти? Могат да бъдат с централен болт. Дори опциите за предпазна клетка в купето и аудиосистемата са отворени за дискусия.
Интериорът е също толкова неограничен. Първият екземпляр на XXT е изцяло с алкантара, за да подчертае състезателния си произход. Но ако купувач поиска обратното – мека кожа навсякъде, създаваща усещане за класически гранд турър, който прилича повече на луксозен салон, отколкото на питлейн – Talos ще го изработят.
Именно тук марката заявява своята позиция за стойността. От Talos са категорични, че цена и стойност не са синоними. Стойността се крие в ексклузивността. Стойността е в автомобил, чиято цена ще расте, защото бройката от пет екземпляра не може да бъде променена.
Началната цена е 850 000 паунда за автомобил със спецификациите от снимките. Тази сума не включва автомобила донор и предпазната клетка. Само пет автомобила. И това е всичко.
Последвайте ни в Google News