Honda представи електрическия мотоциклет WN7 на изложението EICMA 2025

Honda представи за първи път пред публика своя дебютен електрически мотоциклет WN7 по време на изложението EICMA 2025 в Милано, Италия. Моделът е първият от категорията FUN, разработен съгласно новата стратегия на марката за електрически мотоциклети.

Концепцията зад него, наречена „Бъди вятърът“, изразява удоволствието от свободното движение, подсилено от тишината, характерна за електрическото задвижване. Водачите могат директно да усетят звуците и атмосферата на заобикалящата ги среда – разговорите на хората по улиците или шумоленето на листата – преживявания, невъзможни при моделите с двигатели с вътрешно горене. Благодарение на плавното, но мощно ускорение и пъргавата управляемост, WN7 позволява на водача да се наслади на освобождаващото усещане да се носи като вятъра.

Дизайн и идентичност

Стремежът към функционалност и изчистена същност е довел до дизайн с гладки повърхности в зоните на допир с водача, комбинирани с отличителен и силен силует. Характерната хоризонтална светлинна лента ще служи като общ дизайнерски елемент за бъдещите електрически мотоциклети на Honda.

С WN7 дебютира и специална цветова тема, включваща основа в черно с акценти от златни компоненти. Подобно на светлинния подпис, тази комбинация ще бъде използвана и в следващите глобални електрически модели на компанията.

Иновативна безрамкова конструкция

За разлика от конвенционалните мотоциклети, които използват рама, свързваща предната и задната част, WN7 възприема безрамкова структура. При нея централно разположеният алуминиев корпус на батерията е част от основната носеща конструкция. Кормилната тръба и шарнирната скоба, поддържаща задната част, са директно свързани към централния задвижващ блок.

Премахването на традиционната рама води не само до намаляване на теглото, но и до по-голяма гъвкавост в разположението на компонентите, което допринася значително за тънките и компактни пропорции на мотоциклета. В допълнение, позиционирането на тежката батерия в центъра на шасито подобрява концентрацията на масата и допринася за пъргавата управляемост.

Задвижване и батерия

WN7 се задвижва от новоразработен, компактен и лек двигател с водно охлаждане и интегриран инвертор. Той осигурява максимална мощност от 50 кВт (68 к.с.), еквивалентна на мотоциклет с ДВГ от 600-кубиков клас, и максимален въртящ момент от 100 Нм, съпоставим с 1000-кубиков модел. Това гарантира мощно, но спокойно представяне както в градски условия, така и на открити пътища. Мощността се предава чрез новоразработена скоростна кутия към ремъчна система, която задвижва задното колело и допринася за тихата работа.

Мотоциклетът е оборудван с нова литиево-йонна батерия с капацитет 9,3 кВтч. Тя поддържа както бързо зареждане по стандарта CCS2, така и стандартно зареждане Type 2, съвместимо с обикновени домакински контакти. С бързо зарядно устройство батерията може да бъде заредена от 20% до 80% за приблизително 30 минути. Стандартното зареждане от 0% до 100% отнема по-малко от 2,4 часа и осигурява пробег от 140 км (по цикъл WMTC).

Интелигентни функции за управление

При намаляване на скоростта двигателят на WN7 генерира енергия при спиране. Водачите могат да регулират нивото на регенерация чрез специален превключвател на лявата ръкохватка. Това позволява плавен контрол при ниска скорост с минимално използване на спирачките или усещане за свободно движение с намалена регенерация, предлагайки ново усещане зад волана.

WN7 е оборудван и с режим за бавно придвижване (Walking Speed Mode), който позволява на водача да движи мотоциклета бавно напред или назад чрез превключвателя и ръкохватката за ускорение. Тази функция е особено полезна при паркиране или маневриране в тесни градски пространства.

Моделът ще се произвежда в завода на Honda в Кумамото, който е глобален център за производство на мотоциклети на компанията. Honda ще въвежда модела последователно на световните пазари, където преходът към електрически превозни средства напредва.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации