Когато Ford представи F-150 Lightning и Mustang Mach-E, компанията се позиционира като един от пионерите в революцията на електрическите автомобили в Америка. Целта беше проста: да се конкурира успешно с Tesla, като същевременно електрифицира иконични модели, които шофьорите вече познават и харесват.
Пазарът на електрически автомобили обаче се промени бързо. Нарастващите цени на суровините, спадащото търсене и ожесточената конкуренция от китайски производители направиха тази мечта все по-трудна за осъществяване. Подразделението на Ford за електромобили, Model e, загуби милиарди през последните няколко години, което принуди ръководството да преосмисли бъдещето си. Според информацията, марката тихомълком е отменила плановете си за голям триредов електрически SUV, а проектът за следващо поколение пикап, който трябваше да замени Lightning, е отложен за края на 2027 г. Вместо това Ford насочва ресурси към хибриди и плъгин хибриди, залагайки на това, че потребителите все още не са готови да се откажат напълно от бензиновите двигатели.
Какво предстои за Ford
Бъдещето вероятно ще бъде по-малко свързано с радикални електрически концепции и повече с постигането на баланс. Ford ще се съсредоточи върху рентабилните хибриди, докато усъвършенства следващата си вълна от по-достъпни електрически автомобили. Иновациите ще продължат, но не и тези, които изискват милиардни инвестиции за преследване на пазарен дял, който намалява.
Големият въпрос е дали тази нова посока ще спаси електрическите амбиции на Ford, или постепенно ще ги измести в полза на моделна гама с преобладаващо хибридно задвижване. Така или иначе, това е ясен знак, че дори най-прогресивните автомобилни производители вече преоценяват пазарната обстановка в Америка.
Последвайте ни в Google News