Оригиналният Renault Twingo радикално преобрази сегмент А със своята смела нова визия за градски автомобил. Весел, цветен и функционален, Twingo канеше клиентите да „изобретят живота, който върви с него“. По онова време пазарът предлагаше голямо разнообразие от градски автомобили, като всяка година се появяваха нови. Днес този сегмент представлява по-малко от 5% от европейския пазар.
Противно на общоприетото схващане, настоящият размер на сегмент А не е отражение на ниско търсене. Шофьорите в цяла Европа все още търсят компактни и достъпни превозни средства, предназначени за градски условия или за втори автомобил в семейството. Проблемът се крие в силно намаленото предлагане. Изправени пред трудността да съчетаят конкурентна цена, спазване на стандартите и съвременните очаквания на клиентите, повечето производители просто се оттеглиха от този пазарен сегмент.
Стъпвайки на своята история и опит в производството на малки автомобили, Renault реши да приеме това предизвикателство и да го разгледа като важна възможност за растеж. В резултат на това новото поколение Twingo има за цел да промени изцяло правилата. То е част от мащабна трансформация както вътрешно за компанията, така и на пазарно ниво, където предефинира стандартите в сегмент А като модерен електрически градски автомобил с отлично съотношение между цена и качество.
За да се възроди духът на Twingo, екипът е взел ДНК-то на оригинала и му е придал уникално съвременно усещане. Освен с емблематичния си и незабавно разпознаваем дизайн, Twingo E-Tech electric е и изключително просторен и функционален, с пет врати и две независими плъзгащи се задни седалки като стандартно оборудване за всички версии.
Създаден за безшумно шофиране с нулеви емисии и авангардни технологии, Twingo E-Tech electric разполага със системи за подпомагане на водача, които обикновено се срещат в по-високите класове. Автомобилът ще се предлага с инфоразвлекателна система OpenR Link с вградени услуги на Google – първата по рода си в този сегмент.
Целта е електрическите автомобили да станат по-лесни за управление и да се насърчат повече хора да преминат към тях. Оптимално оразмерената LFP батерия (с пробег до 262 км по цикъла WLTP) е комбинирана с пъргав и лек 60 kW електромотор. Twingo E-Tech electric е идеален за шофиране в града и околностите, където функцията за управление с един педал (One Pedal) улеснява справянето с ежедневните задръствания. Конкурентното ценообразуване остава приоритет: Twingo E-Tech electric ще се предлага на цена под 20 000 британски паунда, като дори най-високите нива на оборудване ще бъдат на атрактивна цена.
Още по-практичен и удобен отпреди, Twingo E-Tech electric поставя нови стандарти за сегмент А, като същевременно остава верен на пионерския дух на Renault и на оригиналния Twingo. Той напълно отговаря на очакванията на клиентите в цяла Европа, като същевременно внася оптимизъм в градската среда.
Произвеждан в завода в Ново Место, Словения, Twingo E-Tech electric ще бъде представен през 2027 г.
Две години за прераждането на една икона: уникално приключение в историята на Renault
Разработен в рамките на иновативна и уникална международна организация, Twingo E-Tech electric изразява амбицията на Renault да направи електрическите превозни средства масови и широко достъпни.
Twingo E-Tech electric е проектиран с три основни цели. Първата е да направи електрическия транспорт по-достъпен и устойчив с начална цена под 20 000 британски паунда. Втората е да съкрати времето за разработка на автомобила до две години – постижение, което е първо по рода си в историята на Renault. Третата цел е поддържането на конкурентна производствена база в Европа, като моделът се сглобява в Словения и разчита на оптимизирана индустриална организация и местна верига за доставки.
Съкращаване на времето за разработка до две години
Twingo E-Tech electric е първият автомобил по програмата „Leap 100“ (където „100“ означава сто седмици), чиято цел е да трансформира целия цикъл на разработка на превозни средства. Моделът е разработен по-бързо от всеки друг в историята на Renault – проектиран и създаден само за сто седмици, което е два пъти по-бързо от предишните електрически модели, като същевременно отговаря на най-новите стандарти за качество на групата.
За да постигне тази цел, Renault създава уникална организация, съчетаваща ноу-хау от Европа и иновации от Китай. Базирана на три стълба – Ampere, ACDC и завода за сглобяване в Ново Место – тази структура проправя пътя за ново поколение автомобили, основани на по-бърз, по-опростен и по-ефективен процес на проектиране.
Ampere, дъщерното дружество на Renault Group, специализирано в интелигентни електрически превозни средства, ръководи проекта през трите му ключови етапа във Франция, Китай и Словения.
Проектирането на Twingo E-Tech electric стартира във Франция, в Технологичния център на компанията, като се използват технологичните предимства на групата и платформата AmpR Small, специално създадена за електрически автомобили от сегменти А и Б с най-съвременна електронна архитектура. За този проект Ampere въвежда опростена структура на управление, фокусирана върху ефективността и бързото вземане на решения.
Вторият етап е осъществен с ACDC, центърът за изследвания и разработки на Renault Group в Шанхай. Това звено ускорява проекта, като работи с местната екосистема и нови индустриални партньори. Около сто души допринасят за различните фази на проекта с подкрепата на ключови доставчици, включително Launch Design за горната, видима част на автомобила, CATL за батериите и Shanghai e-drive за задвижването. Ampere осигурява платформата и разработва всички електронни системи, софтуера и системите за подпомагане на водача. Това съвместно усилие съкращава обичайните срокове за проектиране и позволява оптимизиране на разходите без компромис с качеството.
Освен това Twingo E-Tech electric се произвежда в завод на Renault Group в Европа, което гарантира качество и надеждност. С този нов подход Renault преминава от традиционното, линейно разработване към съвместен, междуфункционален процес, обединяващ всички ключови отдели в един екип. Този подход позволи съкращаване на сроковете на всеки етап. Renault успя да намали времето за проектиране с цяла година в сравнение със сходен автомобил, като същевременно редуцира необходимите инвестиции наполовина.
Чрез прилагането на този подход за Twingo E-Tech electric, подразделението Ampere успя да постигне целите на програмата „Leap 100“. Това показва, че не става въпрос за еднократна оптимизация, а за нов, по-устойчив и възпроизводим начин на работа. По-конкретно, времевият хоризонт е съкратен с 16% за предварителните дейности като планиране, с 41% за разработката, включително дизайн и технологии, и с 26% за индустриализацията, включваща внедряването на производствени инструменти и логистика.
Модерни пропорции
За да впишат Twingo E-Tech electric в съвременността, дизайнерите са променили и пропорциите на автомобила. Въпреки компактната му дължина от 3,79 метра, междуосието е увеличено до 2,49 метра. Това позволява колелата, които сега са с диаметър 640 мм и са подходящи за гуми с размер до 18 инча, да бъдат изнесени максимално в четирите ъгъла на каросерията. Всичко това придава на автомобила по-силен характер и по-осезаемо присъствие на пътя.
Приветлив дизайн
Дъговидните дневни светлини придават на Twingo E-Tech electric весел и изразителен вид, подчертавайки неговия приятелски характер и добавяйки съвременно усещане благодарение на full-LED технологията. Вътре в тези дъги е разположен елемент в цвета на купето, точно над фаровете, чиято черна рамка им придава още по-модерен вид. Подобно на задните светлини, които имат същата полумесечна форма и full-LED технология, тези светлини остават включени постоянно, дори когато основните фарове са изключени, което прави автомобила незабавно разпознаваем.
Усмивка отпред
Предната решетка, като директна препратка към първото поколение Twingo, оформя фина усмивка, като в ъгъла е изписано името на модела. Меките, но уверени линии на бронята придават на Twingo E-Tech electric самоуверена градска стойка. В долната част са разположени дискретни въздухозаборници, оформени не само за да изпълняват своята функция, но и за да подобрят цялостния въздушен поток.
Решетката на долната част на бронята има продълговат мотив, който се повтаря върху предпазните елементи на предната и задната броня, както и в редица детайли в интериора и върху джантите.
Разпознаваема задна част
Задната част на Twingo E-Tech electric е преосмислена с по-модерен, но все така разпознаваем вид, с меки и закачливи линии и емблема, която преразглежда емблематичната „азбука на Twingo“ в съвременен и дързък стил. Контурите на задното стъкло и малките аеродинамични елементи над черната дъга на светлините добавят индивидуалност, като същевременно оптимизират аеродинамиката. В рамките на дъговидните задни светлини черна лента прикрива стоп светлините, мигачите, светлината за заден ход (вдясно) и фара за мъгла (вляво).
Интериор с двоен екран и нов интерфейс
Двоен хоризонтален OpenR екран придава на интериора на Twingo E-Tech electric съвременен вид. Всички версии разполагат с еднаква конфигурация: 7-инчово дигитално приборно табло пред водача за информация за шофирането и 10-инчов централен мултимедиен екран.
Тези екрани са не само функционални – те оживяват купето със закачливи графики и анимации, специално разработени за Twingo, превръщайки всяко взаимодействие в приятно изживяване. Забавлението започва с мелодия за добре дошли при качване в автомобила. Под звуците на оригинален саундтрак, разработен в сътрудничество с Жан-Мишел Жар, двата екрана потапят пътниците в атмосфера на оптимизъм.
Практичност в ежедневието
Въпреки че по размери, габарити и пъргавина Twingo E-Tech electric принадлежи към А-сегмента, той предлага вътрешно пространство, характерно за автомобил от B-сегмента. Модуларен и практичен със своите отделения за съхранение и находчиви аксесоари – някои от които наследени от оригиналния Twingo – той е идеален за улесняване на живота в градската джунгла.
Малък отвън, голям отвътре
С дължина от едва 3,79 метра, Twingo E-Tech electric е идеален за шофиране и паркиране в града. С диаметър на завой от само 9,87 метра, той е изключително маневрен автомобил, който прави обратните завои и други градски маневри изключително лесни.
Вътре обаче той предлага размери на автомобил от следващия клас, особено отзад, където пътниците разполагат с до 160 мм пространство за коленете. Той също така поставя стандарт в своя клас с широчина на нивото на раменете от 1305 мм и обем на багажника до 360 литра.
Доказана платформа и ефективно задвижване
Twingo E-Tech electric е базиран на платформата AmpR Small, призната със своята пъргавина и динамика. За този проект тя е адаптирана за градска употреба, както и за оптимизиране на разходите. Предният мост е идентичен с този на Renault 5 и Renault 4 E-Tech electric, докато многораменното задно окачване е заменено с торсионна греда, базирана на тази от модела Captur.
Twingo E-Tech electric се задвижва от компактен и лек електромотор с мощност 60 кВт (82 к.с.). Като лек градски автомобил (1200 кг във версия Evolution), той не се нуждае от по-голям или по-мощен двигател и ускорява от 0 до 50 км/ч само за 3,85 секунди.
Оптимизиран за ефективност, моторът е подпомогнат от прецизно настроена аеродинамика: коефициент на въздушно съпротивление (CdA) от 0,656, облицовано дъно, аеродинамични елементи на задните светлини и други. Това позволява използването на оптимизирана батерия с капацитет 27,5 кВтч, осигуряваща пробег до 262 км според стандарта WLTP. В резултат Twingo E-Tech electric е идеално пригоден за нуждите на своите потенциални клиенти, които изминават средно по 35 км на ден.
Тази батерия от 27,5 кВтч използва LFP (литиево-желязо-фосфатна) технология. Въпреки по-ниската си енергийна плътност в сравнение с NMC (никел-манган-кобалт) технологията, LFP предлага идеално съотношение между цена и пробег за градски автомобил. Технологията „Cell-to-pack“ позволява оптимизиране на енергийната плътност спрямо размера и теглото на батерията, за да не се компрометира ефективността, като същевременно разходите за батерията са намалени с 20%.
Оптимизирано зареждане у дома
Градски автомобил като Twingo E-Tech electric обикновено се зарежда у дома през нощта или на работното място през деня. Нито един от тези случаи не изисква прекомерно висока мощност на зареждане, особено предвид капацитета на батерията (27,5 кВтч).
V2L и V2G: Предимствата на двупосочното зареждане
Стандартно Twingo E-Tech electric е оборудван с 11-киловатово AC двупосочно зарядно устройство. То включва функцията V2L (vehicle-to-load) за свързване на уред на 220V към батерията на автомобила с мощност до 3,7 кВт чрез специален адаптер.
Услугата Mobilize Power V2G стартира във Франция през октомври 2024 г. За нейната работа е необходима зарядна станция, която също е двупосочна. Зарядната станция Mobilize PowerBox Verso доставя до 22 кВт променлив ток (AC). Тя комуникира с Twingo E-Tech electric и облачна услуга, като зарежда батерията или връща електроенергия към мрежата в зависимост от нуждите на батерията, потреблението на домакинството и стимулите от енергийния пазар.
Допълнително предварително изискване е наличието на специфичен договор за електроенергия, предлаган от Mobilize. Базиран на технологично партньорство с The Mobility House, този договор гарантира зелена енергия, като същевременно позволява на потребителите да печелят от енергията, върната в мрежата, чрез автоматизирано управление на двупосочното зареждане.
My Renault: Приложение за пълен контрол
Мобилното приложение My Renault улеснява дистанционното управление на всички функции, свързани с двупосочното зареждане, като отново се цели оптимизиране на разходите и поддържане на необходимото ниво на мобилност. Потребителите просто задават следващия час на тръгване и необходимото ниво на заряд на батерията. Докато автомобилът е свързан, зарядът никога няма да падне под минималния праг на безопасност, зададен от потребителя.
Renault Twingo E-Tech electric се предлага в опростена гама с две нива на оборудване, като още базовият вариант разполага с особено богато стандартно оборудване.
Evolution
16-инчови тасове, 7-инчов екран за водача, 10-инчов централен екран със свързване към смартфон и мултимедийна система, круиз контрол, автоматично аварийно спиране, асистент за поддържане на лентата, усъвършенствана система за следене на водача, автоматична паркинг спирачка, индивидуално плъзгащи се задни седалки, регулируема по височина шофьорска седалка, ръчен климатик, задни паркинг сензори и кабел за зареждане Mode 3.
Techno
Двуцветни 16-инчови тасове, мултимедийна система OpenR Link с вградени услуги на Google (Google Maps, Google Assistant и Google Play), аватар Reno, адаптивен круиз контрол с функция Stop & Go, автоматичен климатик, функция за управление с един педал („One Pedal“), затъмнени задни странични стъкла, електрически сгъваеми странични огледала, сгъваема предна пасажерска седалка, карта за достъп „свободни ръце“, дигитална камера за заден ход, автоматични дълги светлини, автоматични чистачки и аудиосистема с шест високоговорителя.
Последвайте ни в Google News