Първи впечатления от BYD Seal U DM-i: Plug-in хибрид с отличен пробег и достъпна цена

Новият BYD Seal U DM-i цели да комбинира най-доброто от два свята – голям пробег на електричество и сигурността на бензиновия двигател. Всичко това е събрано в просторен и добре оразмерен SUV, който има потенциала да притесни утвърдените имена в сегмента.

Пазарна стратегия и позициониране

Като се има предвид, че BYD е един от водещите световни производители на акумулаторни батерии, не е изненада, че компанията оглавява настъплението на китайските производители на пазара на електрически автомобили във Великобритания.

За разлика от някои свои конкуренти от Китай обаче, BYD предлага изключително разнообразна гама, която включва почти толкова хибридни модели, колкото и изцяло електрически. Един от най-новите автомобили в нея е именно plug-in хибридът Seal U DM-i.

Той следва стъпките на седана BYD Seal, който не е честа гледка по пътищата. На теория новият модел има печеливша формула. Всички харесват SUV автомобилите, а plug-in хибридното задвижване е популярен избор в момента. Това превръща Seal U DM-i във важен автомобил за марката.

Технически данни и интериор

На хартия характеристиките изглеждат много добре. С правилната комбинация от батерия и двигател, автомобилът може да измине до 126 км само на ток. Предлага се с мощност до 324 к.с. и версия със задвижване на четирите колела, а цените започват от малко над 33 000 паунда.

Интериорът също създава добро първо впечатление. Макар да не е най-футуристичният в гамата на BYD, той разполага с елегантни повърхности в черен пиано лак, скоростен лост с кристален ефект, меки на допир материали и отлично организирани пространства за съхранение. Централно място заема огромен дисплей, който изпълнява характерния за марката трик – завъртане с натискането на един бутон.

Купето е комфортно и просторно, но екранът на инфоразвлекателната система не е от най-лесните за използване. За съжаление, почти всичко се контролира от него, включително и климатичната система.

Усещане зад волана

Автомобилът не е особено вълнуващ за шофиране. С по-големия 1.5-литров турбо двигател, подпомогнат от електрическия мотор, той е достатъчно пъргав. Возията обаче е леко неспокойна по неравни пътища, а в завоите се усеща тромав. Вероятно по-добрият избор е версията с атмосферен двигател, която е и значително по-евтина.

Именно тя се предлага с по-голямата батерия с капацитет 26.6 кВч. Това е вариант, който си струва да се обмисли, тъй като пробегът на ток при по-малката батерия от 18.3 кВч е около 80 км за стандартната версия и 69 км за по-мощния вариант със задвижване на четирите колела.

Въпреки размерите и теглото си, електрическата система изглежда доста ефективна. Това означава, че постигането на добър пробег е лесна задача, а бензиновият двигател може да се използва като генератор за зареждане на батерията почти докрай по време на дълги пътувания, без това да се отразява драстично на разхода на гориво.

Заключение

Този автомобил се представя най-добре при дълги пътувания. На магистрала той се движи изключително плавно, а комфортното купе се превръща в оазис на спокойствието. На разположение са качествена аудиосистема, ненатрапчиви асистенти за шофиране и хибридна система, която просто работи тихо и ефективно.

Не трябва да се забравя и колко достъпен е този автомобил. За SUV, който успешно създава усещане за луксозен семеен модел, цената от малко над 40 000 паунда за добре оборудвана версия е повече от атрактивна. Освен това, plug-in хибридите са способни да постигнат впечатляващо нисък разход на гориво, ако бензиновият двигател се използва рядко.

Може би външният му вид е малко семпъл и не носи емблема, с която да се похвалите, но ако търсите SUV с богато оборудване на разумна цена, BYD Seal U DM-i е много смислен избор.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации