Audi представи своя Concept C за първи път във Великобритания, но вместо да организира поредната официална дизайнерска среща за VIP гости, марката избра сърцето на лондонския Уест Енд за своята демонстрация. Автомобилът беше позициониран под огромна 14-метрова LED стена на площад Пикадили, където визуалните ефекти бяха увеличени до максимум, за да покажат всеки детайл: обработката на повърхностите, светлинните подписи и логиката на интерфейса.
Само по себе си това е показателно: Audi иска Concept C да бъде разбран като началото на нещо ново, а не като еднократен експонат. Компанията не крие намеренията си. Този автомобил е първият физически резултат от новата дизайнерска посока на Масимо Фраскела. Той заяви, че радикалната простота е в основата на новата дизайнерска философия на Audi.
Версията на Фраскела за простота не е „минимализъм“ в модерния смисъл, а редукция в инженерния. Процес на премахване на излишни елементи, докато останат само тези, които наистина имат значение.
Именно този автомобил представя новия подход: електрически роудстър, който носи ДНК-то на TT, но използва тази носталгия като носещ елемент, а не просто като декорация.
Поклон пред миналото, но не и ретро автомобил
Audi знае, че не може просто да замени TT. Когато моделът беше спрян от производство, се усети истинска културна загуба: малкият, изчистен спортен автомобил в духа на Баухаус, който помогна за изграждането на имиджа на Audi като марка с „чист“ дизайн, преди тази дума да се превърне в маркетингов прийом. Concept C признава това наследство, след което го преработва за ерата на електрическите автомобили.
Дизайнът на дневните светлини, който интегрира четири хоризонтални елемента, е малък, но целенасочен сигнал: Audi търси нов визуален език за своите електрически модели, а не просто да адаптира същия светлинен подпис към ново задвижване.
В интериора се наблюдава подобно изчистване. Алуминият се завръща като основен материал, а не просто като акцент. Контролите са физически и целенасочено проектирани. Това е характерното усещане при допир, което марката нарича „кликът на Audi“. Цветът, наподобяващ титан, не е просто футуристичен гланц, а израз на модерна технология.
Концепцията е напълно функционираща
За да докаже това, Audi организира тестово шофиране на Concept C в Доломитите по-рано тази есен. Автомобилът има право да се движи по обществени пътища. Той съществува като работеща машина, а не просто като скулптура, създадена да впечатлява.
Въпреки това ключови технически данни все още липсват. Не знаем капацитета на батерията, мощността или точната архитектура. Вероятно става дума за производна на платформата PPE или за новата спортна архитектура за малки серии, която ще бъде в основата на следващото дуо 718 – Boxster и Cayman.
Concept C е и първият роудстър на Audi със сгъваем твърд покрив. С вдигнат покрив дизайнът остава цялостен и хармоничен. Със свален покрив стойката на автомобила става още по-агресивна.
Местоположението в Лондон има значение. Пикадили не е случайна точка. Audi избра кръстопътя, където се пресичат световният лукс, рекламният спектакъл и наситената с технологии търговия. Такава стъпка не се предприема за „просто още една концепция“.
Както заяви директорът на Audi UK Хосе Мигел Апарисио по време на събитието, модели като TT, R8 и нестандартните купета на Audi са оформили културната посока на марката. Concept C има за цел да зададе нова такава в ерата на електрическите автомобили.
TT е мъртъв като моделно име. Но неговият светоглед – дизайнерската чистота, инженерната прецизност и честността на материалите – не е. В Лондон той изглеждаше отново жив. Просто вече е електрически.
Последвайте ни в Google News