Следвайки стъпките на състезателния автомобил Lamborghini Temerario GT3 модел 2026 г., неговият събрат Temerario Super Trofeo за 2027 г. също се отказва от електрическата помощ. Вместо това той ще разчита изцяло на V8 двигател за състезателния сезон през 2027 г.
Финансова стабилност и фокус върху състезанията
Компанията от Сант’Агата Болонезе, за разлика от други членове на семейството на VW AG, изглежда уверена в бъдещето си. Нейната гама вече е съставена изцяло от хибридни модели, включително Temerario с 907 к.с., Revuelto с 1001 к.с. и най-продаваният Urus SE със 789 к.с. Към тях се присъединява и лимитираната серия Fenomeno с 1065 к.с. Стабилността на компанията беше потвърдена и по време на представянето на финансовите резултати за първите девет месеца на 2025 г.
Automobili Lamborghini приключи третото тримесечие на 2025 г. с положителни резултати, въпреки сложната икономическа и геополитическа обстановка в световен мащаб. За първите девет месеца на годината компанията е продала 8 140 автомобила, генерирала е оборот от 2,41 милиарда евро и оперативна печалба от 592 милиона евро.
По време на автомобилната седмица в Монтерей беше представен и моделът Fenomeno, като всичките 29 бройки от него вече са продадени. Първите доставки на Temerario са планирани за края на годината, а поръчките за модела са запълнени за година напред. Тази стабилност позволява на Lamborghini да се фокусира върху нишови проекти, като например страстта си към моторните спортове.
Наследникът на Huracán Super Trofeo
След като през юли видяхме дебюта на състезателния Lamborghini Temerario GT3 модел 2026 г. с V8 битурбо двигател без електрическа помощ (с мощност 550 к.с., тъй като хибридните системи са забранени от правилата на GT3), сега италианската марка представи нов автомобил за своето клиентско състезателно подразделение Squadra Corse.
Новият модел е шестият в историята на сериите Super Trofeo. Lamborghini Temerario Super Trofeo за 2027 г. ще направи своя състезателен дебют след две години в шампионатите в Азия, Европа и Северна Америка. Той ще замени изключително успешния Huracán, който беше стандарт в състезанията Lamborghini Super Trofeo в три различни варианта от 2015 г. насам.
Рувен Мор, главен технически директор на Automobili Lamborghini, обясни, че Temerario Super Trofeo е върховното изражение на философията на марката за удоволствие от шофирането. Той заяви, че е създаден автомобил, който е чиста състезателна еволюция на шосейния Temerario. Благодарение на пряката си връзка с Temerario GT3, с който споделя много компоненти, включително двигателя и скоростната кутия, той е идеалната входна точка за тези, които искат да навлязат в света на GT състезанията.
Технически характеристики
Новият Lamborghini Temerario Super Trofeo за 2027 г. е по-мощен от версията GT3. Неговият V8 битурбо двигател генерира 650 к.с., които се предават към задните колела. Лишен от електрическите си компоненти, моделът използва същата шестстепенна секвенциална скоростна кутия Hoer като Temerario GT3.
Шасито е хибридна конструкция от алуминий и въглеродни влакна с напълно интегрирана предпазна клетка, одобрена от FIA. Автомобилът разполага с ABS и система за контрол на сцеплението с 12 степени на регулиране. Lamborghini Squadra Corse си партнира с Pertamina за двигателните масла, Capristo за изпускателните системи, KW за окачването и BMC за въздушните филтри.
С новия Temerario Super Trofeo се отбелязва и световна премиера в интериора. За първи път в автомобилната индустрия ще се използва 100% еднокомпонентен нетъкан велур от полиестерни влакна. Материалът, наречен Dinamica Infinity, ще дебютира през 2027 г. върху арматурното табло на състезателния автомобил. От Lamborghini смятат, че сериите Super Trofeo са перфектната тренировъчна площадка както за любители, така и за млади професионални пилоти, които искат да се развиват към GT3 състезанията.
Последвайте ни в Google News