Проучване показва, че PHEV моделите на Mercedes-Benz имат минимално износване с времето, за разлика от тези на Mitsubishi.
Както при всеки изцяло електрически автомобил, батерията в един плъгин хибрид (PHEV) губи капацитета си да съхранява заряд с течение на времето. Ново проучване разкрива кои PHEV батерии запазват състоянието си най-дълго и кои деградират по-бързо.
Въпросът е от огромно значение, тъй като батериите за електрифицирани автомобили са скъпи. Ако батерията на плъгин хибрид е дефектна, ремонтът може да се окаже икономически неизгоден и дори да доведе до бракуване на автомобила. Би било изключително неприятно да се закупи употребяван PHEV, само за да се установи, че батерията му е за смяна, струваща например 10 000 долара.
Най-големият автомобилен клуб в Германия, ADAC, анализира данни за състоянието на батериите на около 28 000 плъгин хибрида. Резултатите показват, че макар шофирането в електрически режим и честото зареждане да ускоряват загубата на капацитет при всички автомобили, съществува огромна разлика в представянето на модели от различни марки с течение на времето.
При малкото плъгин хибриди, които поддържат и бързо зареждане с прав ток (DC), използването на тази функция също може потенциално да ускори загубата на капацитет.
Паркирането на плъгин хибрид на открито, където е изложен на екстремни температурни промени, също вреди на батерията в дългосрочен план. Продължителният престой без употреба, при който батерията се изтощава напълно и остава така, също може да повлияе на нейния капацитет.
От ADAC също така съветват, че ако се планира предимно шофиране в електрически режим, изборът на изцяло електрически автомобил би бил по-доброто решение. От друга страна, ако собственикът не може да се ангажира с редовно зареждане на своя PHEV, по-разумно е да се насочи към стандартен хибрид. Той е по-икономичен и по-екологичен от конвенционален автомобил. Когато един плъгин хибрид не се зарежда, той се превръща в неефективен автомобил, който може да изразходва повече гориво от същия модел без електрическо задвижване.
Струва си да се отбележи, че тъй като плъгин хибридите са сравнително нова технология, много от тях все още може да имат активна гаранция на батерията, която би трябвало да се прехвърли на новия собственик при покупка на употребяван автомобил.
Toyota например предлага гаранция от 10 години или 150 000 мили за своите Prime модели, докато BMW, Hyundai и Ford предлагат гаранция от осем години или 100 000 мили.
Последвайте ни в Google News