Един Chevrolet Corvette C8 Z06 с мощност 670 к.с. изнесе истинска лекция по американско надмощие на 4-километровия овал на пистата Pocono. Автомобилът, боядисан в цвят Arctic Orange и оборудван с аеродинамичен пакет от карбон, се изправи срещу BMW M3 Competition G80 в цвят Isle of Man Green Metallic. Това, което последва, беше по-скоро публична екзекуция, отколкото състезание – повторена три пъти за назидание.
Първа победа за Corvette
Първият рунд започна при скорост от 101 км/ч. 5,5-литровият LT6 двигател на Z06, най-големият V8 с „плосък“ колянов вал, монтиран някога в сериен автомобил, изрева до своя прекъсвач на 8600 об/мин като състезателен прототип от Дайтона. Още преди края на четвърта предавка Corvette вече имаше преднина от три дължини на автомобил, пресичайки финала със скорост от 225 км/ч, докато M3 успя да достигне едва 219 км/ч.
Техническите данни говорят
Реваншът се проведе при същите условия със старт от 105 км/ч. Този път водачът на M3 натисна педала на газта по-рано с надеждата, че 503-те конски сили от 3,0-литровия редови шестцилиндров двигател S58 с две турбини и светкавичните смени на 8-степенната трансмисия ZF ще му помогнат да си върне достойнството. Corvette обаче имаше други планове. Магнитореологичните амортисьори на Z06 държаха гумите Michelin Pilot Sport Cup 2 R залепени за асфалта, докато звукът от атмосферния двигател достигаше своя апогей. Резултатът беше 227 км/ч за C8 срещу 221 км/ч за BMW, като разликата стана още по-голяма.
Последва и трети старт, тъй като собственикът на M3 явно имаше склонност към мазохизъм. Започвайки от 103 км/ч, пилотът на Corvette смени втора предавка малко по-рано, за да сведе до минимум превъртането на колелата, след което отприщи пълната мощ от 670 к.с. и 624 Нм въртящ момент. Радарът отчете 229 км/ч за Z06 и 222 км/ч за M3. Край на играта и пълно унижение за немския седан.
Corvette Z06 тежи 1624 кг, ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди и постига странично ускорение от 1,22 g благодарение на средно разположения си двигател и електронния диференциал с ограничено приплъзване. M3 Competition xDrive е по-тежък – 1764 кг, и разполага с 503 к.с., въпреки че измервания на диностенд често показват стойности около 540–550 к.с. На теория BMW би трябвало да е достоен съперник, но на пистата Pocono беше оставен далеч назад.
Все пак трябва да се отдаде дължимото и на M3. Неговият карбонов покрив, карбоново-керамичните спирачки и адаптивното М окачване осигуряват отлично поведение на пътя, а звукът от редовия шестцилиндров двигател е изключително приятен. Но когато стената от звук от достигащия 8600 об/мин двигател на Corvette премина покрай него, BMW изглеждаше така, сякаш е спрял на място.
В крайна сметка се оказва, че можете да похарчите 120 000 долара за баварска прецизност, само за да бъдете победени три пъти поред от американска мощ за 115 000 долара. Z06 си тръгва с пълното право да се хвали, докато M3 получава утешителна награда и доживотен запас от извинения.
Последвайте ни в Google News