Динамиката на шофиране е в центъра на бъдещите електромобили на Honda
Една от най-интересните иновации, представени от компанията, е новият подход на Honda към управлението на здравината на каросерията. Вместо просто да увеличават твърдостта на рамата, инженерите са разработили система, която позволява контролирано огъване при завиване, разпределяйки натоварването равномерно между четирите гуми. Идеята е автомобилът да се усеща като едно цяло с водача, подобрявайки сцеплението и стабилността.
Този нов метод, който ще дебютира както в хибридни, така и в електрически платформи, променя начина, по който автомобилът реагира на командите. Вместо усещането да е изолирано или прекалено дигитално, шасито е проектирано да се държи предвидимо и плавно, подобно на най-добрите класически модели на Honda. В комбинация с новите технологии Agile Handling Assist и система за контрол на накланянето, целта е да се върне онова директно и свързано усещане от волана, което липсва на ентусиастите в съвременните електромобили.
От Honda заявяват, че тази архитектура от следващо поколение ще бъде пренесена и в предстоящите им електрически модели, създавайки нов стандарт за стабилност и контрол на каросерията. С други думи, дори без звука на двигателя или смяната на предавки, бъдещите автомобили на марката ще продължат да предизвикват желанието да изберете по-дългия път към дома.
Прототипът Super-ONE връща емоцията при компактните електромобили
Прототипът Super-ONE на Honda може да е малък, но е най-закачливата идея, която компанията е представяла скоро. Създаден върху леко и разширено шаси, той се отличава с нисък център на тежестта и тънък, централно разположен пакет батерии за постигане на остра и стабилна управляемост. Това, което наистина го отличава обаче, е начинът, по който прави електрическото шофиране вълнуващо.
Super-ONE въвежда режим „Boost“, който временно увеличава мощността и активира симулирана 7-степенна трансмисия. Тя е допълнена с резки ускорения, имитиращи „кикдаун“, и система за активен контрол на звука. Системата изчислява виртуални обороти на двигателя и позиция на предавката в реално време, синхронизирайки ги с подаването на мощност, за да създаде илюзията за смяна на предавки.
Това е смел ход от компания, известна с фокуса си върху удоволствието от шофирането. Чрез сливането на въртящия момент на електромобила с аналоговите усещания на автомобил с двигател с вътрешно горене, Honda цели Super-ONE да напомни на водачите, че електрическите коли все още могат да имат собствен характер. Това е компактен автомобил, който е забавен, уверен и създаден за тези, които все още се наслаждават на самото шофиране.
Докато индустрията бърза към пълното преминаване към електрически автомобили, подходът на Honda изглежда освежаващо прагматичен: автомобилите да останат приятни за управление, отзивчиви и никога да не губят връзката с водача. Резултатът може да бъде не просто по-чисти превозни средства, а такива, които ни напомнят защо изобщо сме обикнали шофирането.
Последвайте ни в Google News