Renault може да предложи и бензинови версии на следващите поколения Megane и Scenic, след като ръководството на компанията потвърди, че подготвя нова платформа за своите бъдещи автомобили от C-сегмента.
Въпреки че архитектурата е създадена предимно за електрически автомобили, ръководителят на Renault Фабрис Камболив заяви пред британското издание Autocar, че новата платформа е проектирана да може да интегрира и плъгин хибридни задвижващи системи, както и такива с удължен пробег.
Камболив уточни, че това ще бъде „специализирана платформа за електромобили“, но добави, че ако продажбите на електрически коли не растат според очакванията, компанията може да допълни гамата си с хибридни варианти. „Работим по този въпрос“, потвърди той.
Очаква се новата платформа да дебютира около 2030 г. С появата ѝ ще бъдат представени и четири нови модела, макар и не всички от тях да я използват. „От осемте автомобила, обещани в нашия план „Renaulution“, четири вече са на пазара, а предстои да пуснем още четири“, обясни Камболив.
Той добави, че следващото предизвикателство пред марката ще бъде обновяването на моделите в C и D сегментите. Според него, докато специализираната електрическа платформа работи отлично при по-малките автомобили, за по-големите модели е необходим подход, включващ различни типове задвижване.
Изпълнителният директор на Groupe Renault, Франсоа Прово, наскоро заяви, че новата платформа и следващата вълна от автомобили са важни за марката, за да „продължи мисията си да доминира в C-сегмента и особено да расте в Северна Европа“.
Въпреки че Прово и Камболив не разкриха повече подробности кои точно автомобили ще използват платформата, времевият хоризонт отваря възможността тя да послужи за основа на следващите поколения Megane и Scenic.
Камболив поясни, че хибридните системи ще работят на принципа, при който задвижването се извършва от електрически мотори, а бензиновият двигател действа като генератор за батерията – подобно на системата e-Power на Nissan.
Основната причина за този подход е да се даде възможност на клиентите да се запознаят с предимствата на електрическото задвижване, но без да изпитват притеснения относно пробега.
Последвайте ни в Google News