Въпреки че Toyota Prius е абсолютният шампион по икономичност, неговата фастбек каросерия с голяма задна врата не отговаря на класическото определение за седан. За разлика от него, въпросният японски хибриден модел притежава традиционен багажник и триобемна структура, което го позиционира именно в тази категория.
Шампион по икономичност с разход до 4.7 л/100 км
Японският хибриден седан с най-висока ефективност се оказва и един от най-достъпните на американския пазар, с базова цена от 24 575 долара. Става дума за Toyota Corolla Hybrid модел 2026 г. – един практичен и икономичен автомобил във всяко отношение.
Скромна мощност, но модерна хибридна система
С фейслифта от 2023 г. Toyota Corolla Hybrid модел 2026 г. получи най-новото, пето поколение хибридна система на Toyota (THS V). Тя повиши мощността на 1.8-литровото задвижване до 138 к.с. Тази стойност е почти идентична с тази на друг високо ефективен седан – Hyundai Elantra Hybrid, който разполага със 139 к.с. Благодарение на своята специфична хибридна архитектура, Corolla Hybrid постига комбиниран разход от едва 4.7 л/100 км. Трябва да се отбележи, че изборът на задвижване на четирите колела (AWD) или версии с по-големи джанти, като ниво на оборудване SE, леко увеличава разхода на гориво.
В пряко сравнение, Hyundai Elantra Hybrid дори показва малко по-ниски стойности на разход в реални условия, което го превръща в един от най-икономичните автомобили на пазара, независимо от марката.
Създаден за комфортно пътуване
Що се отнася до усещането зад волана, Toyota Corolla Hybrid модел 2026 г. не е седан, който ще ви достави удоволствие при по-ентусиазирано шофиране. От гледна точка на управляемостта обаче, поведението на автомобила е предвидимо и сигурно. Въпреки че воланът не предлага най-добрата обратна връзка, той е достатъчно отзивчив. Платформата TNGA-C осигурява здравина и усещане за цялост при преминаване през завои. Дори напълно независимото окачване, макар и да не е с най-спортните настройки, предлага отличен баланс между приемлива динамика и комфортна возия.
Всичко за Corolla Hybrid
Toyota Corolla Hybrid навлиза в моделна 2026 година с няколко дребни подобрения, насочени към комфорта, като дизайнът остава почти непроменен след фейслифта от 2023 г.
Сдържан дизайн без изненади
Предлагат се три нива на оборудване за Corolla Hybrid: LE, SE и XLE. Нито един от вариантите не прави революция във формулата на седана, но това никога не е било целта на модела. Все пак, версията SE предлага по-стилна визия благодарение на по-спортните предна и задна брони, които придават на автомобила по-атрактивен вид. Това се допълва и от по-големи и по-красиви 18-инчови джанти. Нивата LE и XLE разполагат с по-традиционен дизайн, като LE е оборудван с 16-инчови стоманени джанти с тасове, докато най-високото ниво XLE използва 16-инчови алуминиеви джанти.
Модерен интериор и достатъчно удобства
Интериорът на Toyota Corolla Hybrid модел 2026 г. не се отличава с революционен дизайн, но няколко важни актуализации му помагат да остане модерен на фона на по-новите конкуренти. Стандартно се предлага 8-инчова инфоразвлекателна система Toyota Audio Multimedia, а средното ниво на оборудване SE разполага със 7-инчово дигитално приборно табло. Този вариант включва също седалки с тапицерия от плат със спортен дизайн и по-качествени детайли в купето. Най-високото ниво на оборудване, XLE, получава ново 12,3-инчово изцяло дигитално приборно табло, както и нов 10,5-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система. Всички варианти поддържат безжична връзка с Apple CarPlay и Android Auto, а за XLE се предлага и опционална аудиосистема JBL. Стандартното оборудване за безопасност включва адаптивен круиз контрол, система за смекчаване на челен сблъсък, предупреждение за напускане на лентата, асистент за поддържане на лентата и автоматично управление на дългите светлини.
Бъдещето на Corolla
Настоящото поколение на Toyota Corolla беше представено за първи път през 2019 г. като модел 2020 г., което означава, че автомобилът скоро ще навърши шест години. Поради това Toyota вече подготвя следващото поколение на модела, което беше представено като концепция по време на изложението Japan Mobility Show през 2025 г.
Радикален дизайн, който предизвиква интерес
Предстоящата Toyota Corolla е показана като концепция с радикален дизайн. Предната част се отличава с няколко реда LED светлини, един от които се простира по цялата широчина. Дизайнът е допълнен от скулптурни форми, а затворената решетка подсказва, че това ще бъде изцяло електрическата версия. Погледнат отстрани, концептуалният модел има силно наклонено предно стъкло и плавно спускаща се линия на покрива, която прелива в многопластова задна част. Отзад отново има светлинна LED лента по цялата широчина, която повтаря дизайна на предните светлини.
Подобно на екстериора, интериорът също изглежда изключително елегантен. На таблото са разположени два екрана, а вместо традиционна централна конзола, концепцията на Corolla преоткрива тази част и я превръща в своеобразна маса. Важно е да се отбележи обаче, че както при повечето концепции с радикален дизайн, серийният модел на Corolla може да не изглежда толкова футуристично.
Водещият модел в стратегията на Toyota за различни видове задвижване
Следващото поколение Corolla ще бъде водещ модел в стратегията на Toyota за предлагане на различни видове задвижване. Освен бензинови и хибридни версии, за първи път Corolla ще получи и изцяло електрически вариант, както беше потвърдено по време на Japan Mobility Show през 2025 г. Подробностите за електрическата версия все още са оскъдни, но Toyota разкри хибридната система от следващо поколение, която обещава значително подобрение на горивната ефективност.
Причината за това е, че вместо досегашната 1,8-литрова хибридна система, новият модел ще използва по-малък 1,5-литров агрегат. Новият 1,5-литров двигател е по-малко мощен от 1,8-литровия, но по-мощен електромотор ще добави 40 к.с. към общата мощност, достигайки 134 к.с. – само с четири конски сили по-малко от настоящия Corolla Hybrid. Очаква се горивната ефективност да се подобри с 10 до 20 процента, което би направило модела почти толкова икономичен, колкото Prius. За почитателите на чисто бензиновите двигатели се очаква нов 2,0-литров четирицилиндров турбо двигател да задвижва следващото поколение GR Corolla. Този двигател несъмнено ще бъде по-мощен от настоящия 1,6-литров трицилиндров турбо мотор, а също и по-плавен заради четния брой цилиндри.
Последвайте ни в Google News