Проблем с метални стружки води до изтеглянето на над 126 000 автомобила
Първоначално Toyota обяви сервизна акция за модели от 2022 г. и 2023 г., произведени между 30 юли 2021 г. и 13 февруари 2023 г. Оказва се обаче, че споменатият проблем засяга много повече двигатели. Сега Toyota Motor North America изтегля допълнителни 126 691 автомобила от моделите Tundra, Lexus LX и по-малкия Lexus GX.
Между април и август 2025 г. компанията е наблюдавала увеличение на сигналите за повреди в двигатели с тази конфигурация на 3.4-литровия агрегат. Някои от повредите изглежда са настъпили по начин, подобен на описания в предишната сервизна акция – повреда на основен лагер, водеща до внезапна загуба на мощност.
Установено е, че през определен период след първоначалната кампания, по-големи по размер метални стружки от машинната обработка не са били почистени правилно от двигателите, произведени в заводите в Алабама и Тахара. До октомври 2025 г. автомобилният производител е получил 2604 гаранционни иска и 303 доклада от сервизи за повреди на двигателя V35A на американския пазар.
Информация за собствениците и решение на проблема
Засегнатите автомобили са произведени до 10 април 2024 г., като Lexus LX и GX се сглобяват в Япония, за разлика от пикапа Tundra, който се произвежда в Сан Антонио, Тексас. Към онзи момент решението на проблема все още е било в процес на разработка.
Въпреки че дилърите не са могли да предприемат нищо веднага, те вече са били информирани от Toyota Motor North America. Уведомителните писма до клиентите са били изпратени в периода от 22 декември 2025 г. до 5 януари 2026 г. Предвид естеството на проблема, най-вероятно решението е включвало подмяна на основни компоненти в двигателния блок.
Контекст на моделите и пазарни данни
Моделите Tundra и LX се предлагат както с конвенционален, така и със самозареждащ се хибриден вариант на задвижването V35A. Версията на Lexus GX с нехибриден V35A двигател носи означението GX 550, като за модел 2026 г. се предлага в шест нива на оборудване.
Базовата цена на GX 550 в САЩ е 66 935 долара, докато LX 600 започва от 107 950 долара, а LX 700h – от 116 685 долара. При Tundra цените стартират от 41 260 долара за версията SR с двойна кабина и товарна платформа с дължина близо 2 метра, докато хибридният Limited i-FORCE MAX с по-просторната кабина Crew Cab и по-къса платформа (около 1.7 метра) започва от 58 560 долара.
i-FORCE MAX е търговското наименование, което марката използва за хибридните си задвижвания при пикапите. То се прилага и при модела Tacoma, където i-FORCE MAX означава хибриден четирицилиндров двигател с турбокомпресор, споделен и с Land Cruiser от серия 250. Tacoma е най-продаваният средноразмерен пикап в САЩ.
За периода от януари до септември 2025 г. са били доставени 204 464 броя, което представлява ръст от 61.2% спрямо същия период на предходната година. За същите девет месеца Tundra е реализирал 110 945 продажби, отбелязвайки спад от 5.6% в сравнение с 2024 г.
Последвайте ни в Google News