Край на електрическите коли? Южна Корея залага на двигатели с амоняк

Защо Южна Корея търси алтернативи на електромобилите

В Южна Корея не смятат, че електрическите автомобили са единствената опция за бъдещето, особено на пазар с ограничено предлагане и все още съществуваща несигурност сред потребителите. Автомобилите на батерии зависят от обширна мрежа от зарядни станции и стабилни доставки на ключови компоненти, а подобни условия невинаги са гарантирани в страната.

Освен цената и безопасността, в някои региони на Южна Корея няма достатъчно зарядни станции. Това кара купувачите да преосмислят избора си от страх, че преходът към електрически автомобил ще изисква твърде много компромиси. Този факт показва, че дори хората с отношение към околната среда се колебаят да направят тази стъпка.

Стратегията на Корея не цели да отхвърли екологичния транспорт, а по-скоро да оспори идеята, че единствено електромобилите представляват бъдещето. Според местните експерти енергийният преход трябва да предлага множество работещи варианти, а не само един. Ето защо, докато много държави се концентрират почти изцяло върху батериите, страната разработва автомобили с горивни клетки, двигатели с вътрешно горене на водород, биогорива, а вече и двигатели, задвижвани от амоняк.

Нова технология: Двигатели на амоняк и водород

Корейският институт за машини и материали (KIMM), в сътрудничество с два големи автомобилни производителя, разработва прототип на 2-литров двигател, работещ с амоняк. Чрез горивна камера и система за течен амоняк под високо налягане, този двигател генерира мощност без нуждата от въглеродно гориво за първоначално запалване.

Успоредно с това, компанията HD Hyundai Heavy Industries работи по H22CDF-LA – двугоривен двигател с директно впръскване на амоняк под високо налягане, предназначен за кораби и наземни генератори. Основното му гориво, амонякът, има за цел драстично да намали емисиите на парникови газове.

Интересното в подхода на Южна Корея е, че страната не се стреми да бъде лидер само в една област. Нацията се надява да поведе света в технологиите за „алтернативно горене“, използвайки водород, амоняк и други горива с нулеви въглеродни емисии.

По-широк поглед към бъдещето на транспорта

Използването на двигатели с амоняк и водород може потенциално да промени дори външния вид на автомобилите. Това е нещо, което може да окаже глобално въздействие върху енергийния преход, както се видя при пръстеновидния двигател „donut motor“, чийто кръгъл дизайн отваря нови възможности за формата на превозните средства.

Разбира се, съществуват и рискове. За новите двигатели трябва да се изградят изцяло нови мрежи за зареждане, настоящото законодателство често приема, че електромобилите ще доминират, и все още никой не е сигурен как шофьорите ще реагират на новата технология. Въпреки това действията на Южна Корея ясно показват, че страната не смята електрическите автомобили за окончателно решение и не залага всичко на бъдеще, основано единствено на батерии.

Надпреварата в енергийните технологии привлича все повече участници, като някои разработки вече излизат извън литиевите батерии и изследват двигатели, задвижвани от въздух, или дори циментови батерии, които биха могли да се използват както за електромобили, така и за осветление на градове.

Устойчивата мобилност е свързана с намирането на решения за по-зелено бъдеще. Наличието на повече възможности за задвижване на превозните средства може само да подобри крайния резултат, стига да е съобразено с опазването на околната среда. Със своята нова двигателна технология, Южна Корея се опитва да постигне точно това.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации