Mercedes-Benz GenH2 преминава към втора фаза на тестове с пет нови партньора

След приключването на първоначалните изпитания на своите камиони Mercedes-Benz GenH2, Daimler Truck стартира планираната втора фаза с пет допълнителни партньорски компании. Целта е подготовката на камионите с горивни клетки за серийно производство да се базира на реални клиентски изисквания.

Компаниите Hornbach, Reber Logistik, Teva Germany (с марката ratiopharm), Rhenus и DHL Supply Chain последователно ще включат по един камион Mercedes-Benz GenH2 в своите редовни логистични маршрути в рамките на Германия. Проектът цели не само да тества различни приложения в различни индустрии и да обхване допълнителни оперативни сценарии, но и да гарантира, че всички събрани данни ще бъдат директно използвани в по-нататъшното развитие на автомобила, както и в подготовката на процесите по продажби и обслужване.

Всички пет камиона с горивни клетки ще бъдат използвани от партньорите в продължение на една година по различни маршрути при реални експлоатационни условия. Те ще обслужват разнообразни логистични дейности – от транспорт на фармацевтични продукти с контролирана температура до превоз на генерални товари по международни дестинации.

Технически характеристики и предимства

Mercedes-Benz GenH2 е камион с горивни клетки с обща маса на композицията от около 40 тона и полезен товар от приблизително 25 тона. Тези спецификации са напълно сравними с тези на съвременните дизелови камиони за дълги разстояния. Системата му с горивни клетки осигурява постоянна мощност до 300 кВт, подпомагана от малка буферна батерия, която осигурява допълнителна мощност при пикови натоварвания и възстановява енергия при спиране.

Камионът използва течен водород като източник на енергия, което предлага значителни предимства пред газообразния. По-високата енергийна плътност позволява по-голям пробег с едно зареждане и намалява транспортните нужди, което подобрява както икономическата ефективност, така и устойчивостта на операциите. Зареждането се извършва на специални станции за течен водород (sLH2) във Вьорт на Рейн и в района на Дуисбург.

Резултати и бъдещи планове

По време на първоначалната фаза на изпитанията петте камиона са изминали общо над 225 000 километра. Средният разход на водород е варирал между 5,6 и 8,0 килограма на 100 километра в зависимост от приложението, а средната обща маса на композицията е била между 16 и 34 тона.

Паралелно с това Daimler Truck вече е започнала разработката на следващото поколение на своите камиони с горивни клетки. Като част от малка серия, в завода на Mercedes-Benz във Вьорт ще бъдат произведени общо 100 влекача, които ще бъдат предоставени на клиенти в края на 2026 г.

По отношение на декарбонизацията на транспорта, Daimler Truck следва двойна стратегия с автомобили, задвижвани от батерии и водород. Разширяването на инфраструктурата за зареждане с водород обаче напредва значително по-бавно от очакваното.

В резултат на това клиентите няма да могат да използват водородни камиони в голям мащаб през следващите няколко години. Следователно мащабното индустриализиране на горивните клетки и планираното серийно производство на водородни камиони с фокус върху Европа се отлага за началото на 30-те години на този век.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации