За модел 2026 г. Porsche Cayenne разширява гамата си с добавянето на изцяло електрически вариант. Новите Porsche Cayenne Electric и Turbo Electric обещават динамика, сравнима със суперавтомобил, като същевременно запазват всички предимства на един SUV – универсалност, пространство и възможности при тежки пътни условия.
Наред с впечатляващите характеристики, Porsche предлага и богати възможности за персонализация – от специални цветове до луксозен швейцарски часовник в тон с поръчковия Cayenne EV. Моделът ще разполага и с технология за безжично зареждане.
Мощност и ускорение на суперавтомобил
Новите Cayenne Electric и Turbo Electric издигат универсалния SUV на ново ниво, надминавайки дори настоящите модели от 2025 г. Стандартният Electric модел разполага с 300 кВт (402 к.с.) в нормален режим. С активен launch control мощността достига 325 кВт (435 к.с.) и 834 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4.5 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч.
Версията Cayenne Turbo Electric разполага с 630 кВт (844 к.с.) при стандартно шофиране. Функцията Push-to-Pass добавя още 130 кВт (173 к.с.) за 10 секунди. При активиран launch control обаче, моделът достига внушителните 850 кВт (1 139 к.с.) и 1 500 Нм въртящ момент. Това позволява на големия SUV да ускори от 0 до 100 км/ч за 2.4 секунди и да измине четвърт миля за 9.9 секунди. Максималната скорост достига 261 км/ч. Porsche използва и технологии от моторните спортове, като директно маслено охлаждане на електромотора на задната ос, което гарантира висока ефективност и постоянна мощност.
Шаси и технологии за по-добра управляемост
И двата електрически варианта са оборудвани стандартно със задвижване на четирите колела (AWD), което включва системата Porsche Traction Management за по-добро сцепление при трудни условия, както и адаптивно въздушно окачване. Като опция се предлагат завиваща задна ос и активна система на окачването. За версията Turbo Electric диференциалът с ограничено приплъзване Porsche Torque Vectoring Plus (PVT Plus) е част от стандартното оборудване.
Различни дизайнерски елементи придават усещане за модерност, проходимост и динамика – от тънките Matrix Design LED светлини до специфичните за модела арки на калниците. Аеродинамиката обаче е изпълнена в типичния за Porsche стил. Системата Porsche Active Aerodynamics (PAA) се адаптира към ситуацията на пътя и допринася за характерното усещане зад волана чрез подвижни въздушни клапи, адаптивен спойлер на покрива и активни аеродинамични елементи в задната част при версията Turbo Electric. Други решения включват въздушни завеси, почти изцяло покрито дъно, специални джанти и заден дифузьор.
Върхови технологии за зареждане
От Porsche заявяват, че Cayenne Electric разполага със система за възстановяване на енергия при спиране, сравнима с тази във Формула Е, която може да генерира до 600 кВт. Въпреки че по-голямата част от спирачното усилие се поема от електрическите мотори, версията Turbo Electric предлага като опция керамични композитни спирачки Porsche (PCCB) за ситуации, изискващи максимална ефективност. Двата модела Cayenne Electric разполагат с новоразработена 113 кВтч батерия с високо напрежение. Благодарение на своята 800-волтова технология, тя позволява бързо зареждане с прав ток с мощност до 400 кВт. При идеални условия зарядът може да се увеличи от 10% до 80% за по-малко от 16 минути.
Модел 2026 г. Cayenne Electric ще бъде първият автомобил на Porsche, който ще поддържа опционално индуктивно (безжично) зареждане. Необходимо е само автомобилът да се паркира над специална подова плоча, след което зареждането започва автоматично с мощност до 11 кВт.
Интериор, съчетаващ впечатляващи технологии и изискан лукс
Новата концепция Porsche Driver Experience пренася интериора далеч в бъдещето благодарение на огромен OLED панел, 14,25-инчово дигитално приборно табло и опционален 14,9-инчов дисплей за пътника до водача. Въпреки това Porsche не забравя значението на физическите контроли, като запазва различни бутони и врътки за управление на често използвани функции като силата на звука и климатичната система.
Повече пространство и практичност
Моделите Cayenne Electric и Turbo Electric за 2026 г. са с 55 мм по-дълги и с почти 13 см по-широки от вариантите с двигатели с вътрешно горене. Това означава повече пространство за всички пътници, особено за тези на задните седалки. Обемът на багажника варира от 552 литра до 1588 литра при сгънати задни седалки, като има и преден багажник с обем от 90 литра. Практичността се допълва от възможността за теглене на до 3500 кг при подходящо оборудване.
Опционалният пакет Off-Road Design е предназначен за собственици, които планират да шофират извън асфалтираните пътища. Той включва модифицирана долна част на предната броня за по-безопасно преминаване през неравности, стръмни изкачвания и спускания и труден терен. Поръчки за Cayenne Electric и Turbo Electric модел 2026 г. вече се приемат, като началната цена е 109 900 долара за базовия модел и 163 000 долара за Turbo Electric. Очаква се доставките да започнат в края на лятото на 2026 г.
Последвайте ни в Google News