Ford отново изтегля Kuga и Corsair, спира производството им след 2026 г.

Проблем със софтуера води до повторна сервизна акция

Автомобилите на Ford бяха изтеглени за първи път през декември 2024 г. Тогава коригиращата мярка на компанията се състоеше единствено в обновен софтуер за модула за управление на батерията (BECM), който трябваше да подобрява откриването на аномалии в клетките. По-конкретно, софтуерът беше проектиран да идентифицира проблеми, показващи повреда на сепаратора, като в такъв случай на приборното табло се извеждаше предупредително съобщение.

Актуализацията от декември 2024 г. можеше също да спре зареждането на високоволтовата батерия в случай на аномалии, намалявайки риска от късо съединение. През август 2025 г. обаче Ford започна разследване на три доклада за автомобили Kuga, при които е имало прегряване и изпускане на газове от батерията. И трите автомобила са били с инсталиран обновен софтуер като част от първата сервизна акция.

Компанията е анализирала два модула за управление на енергията на батерията, които не са показали никакви аномалии в клетките преди инцидента. Към момента производителят е информиран за седем случая на проблеми с батерийни клетки в автомобили с инсталиран коригиращ софтуер. Всички те са се случили в Европа, където моделът Escape се продава под името Kuga.

Анализите на разглобените батерии не са разкрили никаква съществена информация за първопричината на проблема. Предвид това, решението за второто изтегляне в момента се разработва. Ford ще уведоми клиентите си по пощата да ограничат максималното ниво на заряд на своите плъгин хибридни автомобили, докато коригиращата мярка не бъде финализирана.

Край на производството и нов електрически пикап

Временните известия до собствениците ще бъдат изпратени най-късно до 1 декември 2025 г. Дилърите са били уведомени на 18 ноември 2025 г. Освен да ограничат заряда, клиентите ще бъдат посъветвани да използват автомобилите си в режим „Auto EV“ за допълнително спокойствие.

Производството на Corsair и Escape ще бъде прекратено след модел 2026 г., тъй като Ford планира да произвежда изцяло нов електрически пикап в завода в Луисвил, Кентъки. Съоръжението се преоборудва за така наречената универсална EV платформа, която ще позволи на Ford да сглобява средноразмерния пикап с 40% по-бързо в сравнение с Corsair и Escape модел 2026 г.

Все още неназованият електрически пикап ще достигне до клиентите през 2027 г., като се очаква стартовата му цена да бъде 30 000 долара преди данъци и опции. От Ford твърдят също, че той ще предлага повече пътническо пространство от Toyota RAV4 модел 2026 г., отчасти благодарение на преден багажник, както и по-добро ускорение от Ford Mustang EcoBoost модел 2026 г.

Изключително популярният Escape регистрира 114 728 доставки през първите девет месеца на 2025 г., докато Corsair е отчетен с 19 806 доставки. Въпреки че електрическият пикап със сигурност ще надхвърли деветмесечния обем на Corsair, за новодошлия ще бъде трудно да достигне търговския успех на Escape.

Цените на Escape модел 2026 г. в САЩ започват от 30 350 долара за версията с двигател с вътрешно горене и 35 400 долара за плъгин хибрида. Базовата цена на Corsair Grand Touring е значително по-висока – 54 365 долара. Според Агенцията за опазване на околната среда (EPA), плъгин хибридите предлагат пробег на ток съответно до 60 и 43 километра с пълен заряд.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации