Историята на модела Griffith е интересна. В оригиналния си вид той представлява британски автомобил TVR, в който е монтиран V8 двигател „small-block“ на Ford, а динамиката му е сравнима с тази на Shelby Cobra. Базираната в Лонг Айлънд компания се занимава с преработката на британските TVR Grantura между 1964 и 1967 г., докато стачка на пристанищните работници не парализира вноса и съответно целия бизнес. Начинанието обаче е толкова забележително, че по-късно TVR нарича „Griffith“ и друг свой модел, задвижван от V8 двигател на Rover.
Днес можем да отбележим момента, в който както производителят, така и моделът правят нов опит за завръщане на пазара. Нови инвестиции от страна на Charge Holdings дават необходимия тласък за стартиране на производството на TVR Griffith с V8 двигател. Въпреки че компанията (в една от няколкото си форми) не е произвеждала автомобил от 2006 г., тя със сигурност е правила опити – през 2017 г. TVR Griffith беше представен на събитието Goodwood Revival, задвижван от 5,0-литров V8 на Ford, доработен от Cosworth.
Макар 2017 г. да изглежда далеч назад във времето, настоящите планове все още предвиждат използването на V8 двигател от Ford с мощност 500 к.с. Струва си да се отбележи обаче, че преди време Charge Holdings е притежавала Charge Cars – компания, която превръща модели Mustang от 1967 г. в електрически „рестомоди“ (проекти, които модернизират класически автомобили с ново задвижване), при това с официалното одобрение на Ford.
Ако TVR успее да стъпи на краката си, възможно ли е в бъдеще да видим и електрически модел на марката? Това изглежда е тенденцията сред бутиковите производители, които гледат напред. TVR обаче има опит в подобни начинания, така че очакванията са първо да се положат основите. Засега остава повод за оптимизъм фактът, че един спортен автомобил с V8 двигател може би е точно това, от което светът се нуждае.
Последвайте ни в Google News