Fiat 500 се завръща към бензиновите двигатели с нов „мек хибрид“

Компактният градски модел Fiat 500, който досега се предлагаше само с изцяло електрическо задвижване, скоро отново ще бъде наличен и с бензинов двигател. Решението за въвеждането на версия „мек хибрид“ идва на фона на спадащите продажби на електрическия вариант.

Подробности за задвижването

Новият Fiat 500 Hybrid, чието производство вече започва и за двете версии (хечбек и кабриолет), комбинира трицилиндров 1,0-литров бензинов двигател с малка 12-волтова батерия. Тя осигурява леко подобрение на горивната ефективност и подпомага двигателя в редки случаи. Системата работи съвместно с шестстепенна ръчна скоростна кутия и е подобна на тази в предходното поколение на модела.

Разликата е, че новият автомобил е изграден върху модерната платформа на 500 Electric. Визуално той е почти идентичен с електрическия си събрат, с изключение на преработената предна решетка за по-добро охлаждане на двигателя. Мощността обаче е с 5 к.с. по-ниска от предишната версия и достига общо 65 к.с.

Динамика и интериор

С мощност от 65 к.с. динамиката не е сред силните страни на 500 Hybrid. При пазарния си дебют моделът ще бъде един от най-бавните нови автомобили, като ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 16,2 секунди (17,3 секунди за кабриолета).

Интериорът на хибридната версия е много сходен с този на 500 Electric. Централно на таблото е разположен десетинчов сензорен екран на инфоразвлекателната система. Разликите се изразяват в по-голямото и квадратно отделение за вещи и позицията на скоростния лост, който е издигнат до волана, подобно на стария бензинов 500.

Производство и пазарна премиера

Производството на модела се извършва в Полша, като Fiat цели да произвежда по 100 000 бройки годишно. Версиите с десен волан ще влязат в производство през април следващата година, което означава, че пазарната премиера в някои страни вероятно ще се състои през лятото на 2026 г. Към момента Fiat все още не е обявил цени, но се очаква тази информация, както и пълните спецификации на нивата на оборудване, да бъде публикувана през следващите месеци.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации