Volvo признава: Софтуерът е трудна задача, но решението идва с моделите от 2026 г.

Предизвикателството на софтуерно-дефинирания автомобил

Автомобилните производители бързо научават, че разработката на софтуерно-дефинирани автомобили е сериозно предизвикателство. Това е изцяло нов свят за компании, които доскоро са се концентрирали основно върху дизайна на окачването, двигателите и други механични компоненти. Днес те са изправени пред необходимостта да съчетават компютърен хардуер с дизайн на потребителски интерфейс и изживяване.

Процесът обаче невинаги е гладък, както добре знаят от Volvo. Последните стъпки на компанията към изцяло електрическо бъдеще се оказаха по-трудни от очакваното. Моделите EX30 и EX90 дебютираха с изцяло нова инфоразвлекателна система, базирана на архитектурата Android Automotive. Приемането ѝ от пазара беше в най-добрия случай смесено, като и при двата модела имаше сериозни критики към интерфейса на Volvo.

Стандартизацията като решение

От техническа гледна точка се очаква проблемите да намалеят. За модел 2026 г. всички нови автомобили на Volvo, включително бензиновите и plug-in хибридните версии, ще бъдат оборудвани с чип Qualcomm Snapdragon. Изключение прави флагманът EX90, който получава обновен чип Nvidia Drive OrinX. Всички те ще използват един и същ софтуер.

Уеднаквяването на техническото оборудване означава, че на Volvo няма да се налага да адаптира софтуера за всеки отделен модел. Това ще стандартизира разработката и ще ускори процесите. Според Рeзенде този подход е много подобен на случващото се в Китай и той е прав. В който и да е шоурум на BYD, всеки модел разполага с екран с подобни размери, който работи с един и същ софтуер с леки промени и се базира на сходни технически спецификации.

Първи впечатления и бъдещи очаквания

Тези новини са окуражаващи, въпреки че все още е твърде рано да се каже дали усилията и обещанията на Volvo са дали резултат. Моделът EX30 остави добри впечатления, но най-големият проблем за марката досега беше софтуерът на EX90.

Рeзенде твърди, че обновеният чип на Nvidia е допринесъл значително за по-добрата работа на автомобила. Поне по време на кратко 15-минутно шофиране на EX90, усещането е било също толкова гладко, колкото при моделите EX30. Краткото време зад волана обаче не е достатъчно, за да се установи дали автомобилът ще блокира произволно или ще има сериозни проблеми със системите за подпомагане на водача (ADAS).

Междувременно пред Volvo все още има дълъг път. Въпреки това изглежда, че има основания за повече надежда.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации