Hyundai изтегля Sonata заради риск от деформация на горивния резервоар

Американското подразделение на Hyundai обяви сервизна акция за модела Sonata. Причината е клапан в системата за контрол на изпаренията, произведен от Inzi Controls, който може да се износи преждевременно. В такъв случай съществува риск от деформация на горивния резервоар, което увеличава опасността от стопяване при контакт с компоненти на изпускателната система.

Подробности за проблема и решението

Разследването по случая е започнало през септември 2025 г. Към момента компанията има информация за седем доклада за течове от горивния резервоар на автомобили от пазарите в САЩ и Канада. Сигналите са получени в периода между 21 март 2023 г. и 11 септември 2025 г.

Предвижда се собствениците и наемателите на засегнатите автомобили да бъдат уведомени по пощата най-късно до 16 януари 2026 г. Те ще получат инструкции да посетят дилър на Hyundai, където ще бъде монтиран нов, преработен клапан. Освен това сервизните техници ще инспектират горивния резервоар и ще го поправят или заменят при необходимост.

Последната стъпка от ремонта е актуализация на софтуера, който следи вътрешното налягане в резервоара. Проблемът е свързан с възможността за обратно налягане от турбокомпресора. Засегнатите седани са оборудвани с 1,6-литров турбо двигател с четири цилиндъра – агрегат, който Hyundai спря да предлага в Sonata след фейслифта за модел 2024 г.

Производствен контекст в САЩ

Последният автомобил Sonata, сглобен в САЩ, е слязъл от производствената линия през 2022 г. Към момента американското подразделение на Hyundai внася модел 2026 г. от Южна Корея. Заводът в Алабама (HMMA) сега произвежда моделите Hyundai Tucson, Santa Fe, Santa Cruz и луксозния SUV Genesis GV70, като в него работят приблизително 4 200 души.

Най-големият южнокорейски автомобилен производител управлява и друг завод в САЩ – HMGMA, който е специализиран в производството на електрически автомобили. В момента там се сглобяват Ioniq 5 и Ioniq 9, които разполагат с портове за зареждане по стандарта NACS. През 2026 г. в този завод ще започне производството и на все още необявен модел на Kia.

Актуална гама и цени

Към момента на пазара в САЩ моделът Sonata се предлага с изцяло бензинови и хибридни задвижващи системи, с предно или със задвижване на четирите колела. Системата за задвижване на всички колела HTRAC е налична единствено за ниво на оборудване SEL Sport.

Базовият модел SE има начална цена от 27 300 долара, към които се добавят 1 150 долара за доставка. Хибридната версия на Sonata стартира от 29 050 долара преди данъци и допълнително оборудване. Най-икономичният вариант постига комбиниран разход на гориво от 4,6 л/100 км.

На другия полюс е спортната версия Sonata N Line, задвижвана от 2,5-литров турбо двигател с четири цилиндъра. Той развива мощност от 290 к.с. и 422 Нм въртящ момент. С него автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за около 5,5 секунди и достига максимална скорост от 250 км/ч.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации