Lamborghini Temerario може да получи версия със задно предаване

В интервю за изданието The Drive, представител на Lamborghini намекна, че компанията обмисля създаването на по-спортна версия на Temerario, която да бъде само със задно предаване. Според него в момента се проучват различни подходи за реализирането на такава идея. Един от вариантите би бил премахването на предния електромотор, което ще доведе до значително намаляване на теглото.

По-краен подход би бил пълното премахване и на задния електромотор, заедно с високоволтовата батерия. В такъв случай автомобилът ще се задвижва единствено от двигателя с вътрешно горене.

Наследство от Huracan

Идеята за модел със задно предаване продължава традицията, установена от предшественика на Temerario. Lamborghini предложи няколко такива версии на Huracan, като първата беше LP 580-2 Coupe през 2015 г. Пет години по-късно се появи и Huracan STO с мощност от 640 к.с.

Към тази фокусирана върху пистата версия се присъедини и по-комфортният модел Tecnica през 2022 г. Серията със задно предаване на Huracan приключи през 2024 г. със специалното издание STJ, произведено в едва 10 екземпляра. Базиран на Super Trofeo Omologata (STO), моделът Super Trofeo Jota (STJ) разполагаше с окачване от моторните спортове с четирипосочно регулируеми амортисьори.

Други разлики включваха по-агресивен ъгъл на задното крило за повече притискаща сила, която според компанията е с 10% по-висока от тази при Huracan STO. Оборудван с гуми Bridgestone Potenza Race на джанти с централно заключване, Huracan STJ е с повече от секунда по-бърз на пистата за управление на Нардо.

Новата хибридна система

Дори в стандартната си версия Temerario е проектиран със спортен характер. В режим Sport 10% от мощността се насочва към предната ос за по-добра стабилност. Според Рубен Ракети, ръководител на развойния отдел, предният електрически мост е перфектният наследник на предишните механични системи на Lamborghini. За сравнение, Aventador използваше постоянна система за задвижване на всички колела с хидравличен многодисков съединител, докато Huracan разчиташе на реактивна система с електронно контролиран съединител. За разлика от Huracan, Aventador никога не е предлаган със задно предаване.

Новият V8 двигател на Temerario няма механична връзка с 4.0-литровия агрегат на Urus. Той е с плосък колянов вал, „hot-V“ конфигурация и се развърта до 10 200 об/мин. Максималната мощност от 800 к.с. се достига между 9000 и 9750 об/мин, а пиковият въртящ момент от 730 Нм е наличен в диапазона от 4000 до 7000 об/мин. Двигателят е свързан със скоростна кутия на Graziano, монтирана напречно зад него.

Пазарен контекст

Освен чисто задно предаване, в бъдеще може да се появи и версия, подобна на Huracan Performante. Този модел остава най-бързият Huracan на Нюрбургринг, с време от 6:56 минути на 20.8-километровата конфигурация на „Зеления ад“.

Наследникът на Huracan е вторият най-продаван модел на Lamborghini след Urus. Revuelto е на последно място, но не поради липса на интерес. Поръчките за него са запълнени до края на 2026 г.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации