Първи впечатления от Chevrolet Spark EUV: симпатичният електрически SUV, който не можем да купим

Chevrolet Spark EUV е малък електрически SUV, базиран на китайския модел Baojun Yep Plus. Той се продава в Мексико на цена, равняваща се на около 25 000 долара, но не се предлага в САЩ. Основните му предимства са неочаквано богатото оборудване и приличното пространство на задните седалки. Недостатъците му обаче са скромната мощност и ограниченият пробег.

Китайски произход под прикритие

Произходът на Spark EUV е от Китай, където се продава под марката Baojun на GM като модела Yep Plus. Базовата цена на Baojun Yep Plus в Китай се равнява на около 14 600 щатски долара. Тази достъпност обаче изчезва, когато автомобилът се превърне в Chevrolet за други пазари като Мексико, където стартовата му цена е приблизително 25 000 долара.

Практичен интериор благодарение на формата

Spark EUV е интригуващ, защото представлява нещо, което не съществува на американския пазар: електрически автомобил с формата на SUV на цена под 30 000 долара. Размерите му са напълно достатъчни за ежедневна употреба. Неговата характерна „квадратна“ форма осигурява голямо пространство за главите на пътниците и достатъчно товарен обем. Изправената позиция на седене и късата обща дължина обаче не оставят много място за краката на по-високи шофьори. На задните седалки обаче ситуацията е различна – пространството е напълно достатъчно и сравнимо с това в по-големите субкомпактни SUV модели, продавани в САЩ, като Hyundai Kona, Kia Seltos или Subaru Crosstrek.

Усещане зад волана

При движение по магистрала Spark EUV не вдъхва особено доверие, тъй като лесно се влияе от вятъра, а управляемостта му напомня повече на количка за голф, отколкото на други достъпни електрически автомобили. Въпреки това симпатичният му външен вид лесно може да накара много хора да пренебрегнат тези недостатъци. Често купувачите са склонни да пропуснат практическите качества, когато един автомобил предизвика силна емоционална реакция.

Пробег и батерия

Практическите компромиси се отразяват на пробега и динамиката. Електрическото задвижване е скромно, с малка батерия с капацитет 42 кВтч. За сравнение, повечето нива на оборудване на Nissan Leaf модел 2026 г. разполагат с батерия от 75 кВтч. При пълен заряд на батерията наблюдаваният пробег е едва 253 км, което е далеч под стандарта от 400 км или повече, обичаен за американския пазар. Мощността от 101 к.с. също се усеща като недостатъчна.

Оборудване от по-висок клас

От друга страна, тестваният Spark EUV е оборудван с функции, които не се очакват в този ценови клас. Сред тях са ярък екран със система от камери с 360-градусов обзор, асистент за поддържане на лентата, режими на шофиране, автоматични дълги светлини, Apple CarPlay, адаптивен круиз контрол и предни и задни сензори за паркиране.

Има ли място на пазара в САЩ?

В сегашния си вид произвежданият в Китай Chevrolet Spark EUV не би имал масов успех в САЩ. Неговото най-голямо предимство – достъпната цена – би се изпарило след начисляването на американските мита върху китайски автомобили. Крайната цена вероятно би се доближила до тази на Chevrolet Equinox EV, който за модел 2026 г. има стартова цена от 36 495 долара и предлага пробег от 513 км. Пробег от около 240 км и неубедителното поведение на пътя при висока скорост едва ли биха били привлекателни за повечето американски купувачи, освен ако цената не беше 14 000 долара.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации