BMW може да възроди интелигентна технология за електромобили, изоставена преди години

Според слуховете BMW обмисля да се върне към производството на електромобил с технология, която компанията представи за първи път в модела i3 преди повече от десетилетие. Става дума за така наречения удължител на пробега – малък бензинов двигател, чиято единствена цел е да зарежда батерията, когато зарядът ѝ е нисък.

И други автомобилни компании проявяват интерес

Този предполагаем ход не би бил първият опит на германския производител с подобни автомобили. Компактният i3, първият масово произвеждан електромобил на BMW, се предлагаше с опционален удължител на пробега в периода от 2014 г. до 2021 г. Системата, наречена REx, използваше малък 647-кубиков бензинов двигател от скутер на BMW, монтиран в задната част на автомобила, за да презарежда батерията.

През последните години и други производители показаха интерес към тази технология. В САЩ няколко компании проучват възможността да включат в гамите си електромобили с удължител на пробега (EREV). От Scout, марка на Volkswagen, съобщиха, че над 80% от резервациите за техните модели Traveler и Terra са за версията с удължител на пробега. Jeep потвърди, че Grand Wagoneer модел 2026 г. ще разполага с такава система, докато Ram разработва подобна версия на пикапа Ram 1500, наречена REV. Hyundai също работи по вариант на Santa Fe с удължен пробег.

Финални размисли

Един отявлен привърженик на този тип автомобили е главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли. В миналото той е хвалил електромобилите с удължен пробег като решение за осигуряване на разнообразна гама от задвижвания за по-големите и тежки модели на компанията.

По време на разговор за финансовите резултати на Ford той заяви, че според компанията това е, което клиентите ще искат в дългосрочен план.

Въпреки че инфраструктурата за зареждане в САЩ продължава да се разширява, притесненията относно надеждността на станциите и страхът от ограничения пробег остават реални. На пръв поглед електромобилите с удължител на пробега могат да бъдат решение, тъй като техният пробег само на ток често е по-голям от този на много стандартни електромобили, като същевременно предлагат сигурността на бензиновия двигател.

Все пак тепърва предстои да видим много от очакваните модели като Ram REV и Scout да се появят на пазара, преди да можем да оценим реалното потребителско търсене и удовлетвореност. Като се има предвид популярността на произведените в Китай електромобили с удължен пробег, ситуацията там може да послужи като тест за тяхното приемане и извън границите на страната.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации