Renault разпродава значителна част от своята историческа колекция чрез аукционната къща Artcurial. Сред предложенията се открояват нестандартни концептуални модели, множество състезателни автомобили, включително болиди от Формула 1, пилотирани от легенди като Ален Прост. На търг се предлагат и резервни F1 двигатели, както и оригинална екипировка на отбора от минали години.
Френските автомобилни производители може и да не са известни със създаването на най-красивите дизайни в автомобилния свят – титла, която вероятно принадлежи на елегантните италиански спортни автомобили – но със сигурност не могат да бъдат обвинени в липса на въображение.
От смели концепции като Renault Espace F1 – миниван с централно разположен V10 двигател от Формула 1 – до радикални серийни модели като Avantime, Renault никога не се е страхувал да разширява границите на дизайна.
Ако нестандартните френски творения представляват интерес, търгът „The Renault Icons“ на Artcurial е събитие, което не бива да се пропуска. Компанията преструктурира своята историческа колекция в подготовка за откриването на ново изложбено пространство. Продават се разнообразни експонати – от странни концепции до легендарни болиди от Формула 1 и рали автомобили с интригуваща история. Предлагат се дори макети, използвани за тестове в аеродинамичен тунел, както и винтидж екипировка на F1 отбора. Някои от предложенията са с изненадващо достъпни прогнозни цени.
Богатство от концептуални модели
Няколко от концепциите, предложени на търга, са предшественици на серийни модели – от популярния хечбек Clio до краткотрайния MPV Modus. По-интересни обаче са необичайните, забравени проекти като концепцията Operandi от 2000 г. Този ван се отличава със странни пропорции, късо междуосие и заоблена предна част, които му придават приятелски вид и осигуряват на водача отлична видимост. Operandi е бил замислен като хибрид и е представлявал поглед в бъдещето на превозните средства за доставки. Въпреки че днес електрическите ванове са често срещани в Европа, нищо толкова ексцентрично като Operandi не се е появявало на пазара. Прогнозната цена за този неработещ екземпляр е между 1000 и 3000 долара.
Докато Operandi остава само мечта, Trafic е дългогодишният представител на Renault в сегмента на големите ванове. През 2004 г. компанията преосмисля модела под формата на необичаен пикап, наречен Deck’Up. Въпреки че дизайнът на предната част е запазен от стандартния Trafic, ванът е скъсен и разширен за по-масивна стойка, като е оборудван със задвижване на четирите колела и малка товарна платформа. Интересни детайли са скосената долна част на страничните прозорци и частично откритата резервна гума отзад. Под капака има 2,5-литров дизелов двигател, но Deck’Up не може да бъде регистриран за движение по пътищата. Прогнозната му цена е между 4600 и 7000 долара.
По нещо за всеки
Търгът включва и много други интересни концепции – от аеродинамичния Chausson P.E.R.L.E. от 1989 г. до Renault Espace от 1997 г. с прототипно турбинно-електрическо задвижване и елегантния Evado от 1995 г., който се превръща в първото поколение на комбито Laguna. Списъкът включва и множество интригуващи състезателни автомобили. Сред тях е Renault-Alpine A442, който е бил резервен автомобил за „24-те часа на Льо Ман“ през 1978 г., както и два състезателни автомобила, пилотирани от младия Карлос Таварес.
За феновете на Формула 1 също има богат избор. Най-значимият екземпляр е Renault RE40 от 1983 г., пилотиран от легендата Ален Прост, с който той печели две първи стартови позиции в Монако и на „Спа“, като на втората писта превръща пола в победа. Предлагат се и други болиди на Renault от 80-те години, управлявани от Рене Арну и Еди Чийвър. Сред лотовете е и Lotus 95T от 1984 г. в емблематичната черно-златна разцветка на John Player Special, с който Елио де Анджелис заема второ място на Гран При на Детройт. На търг е предложен и Williams-Renault FW19 от 1997 г., пилотиран от Хайнц-Харалд Френцен в годината, когато Williams печели шампионата при конструкторите.
Освен автомобили, има и много други интересни предмети, като реплика на състезателния екип, каската и обувките на Фернандо Алонсо от успешния му период в Renault, резервни F1 двигатели на Renault от 90-те години и дизайнерски макети на много от концептуалните автомобили. С изключение на болидите от Формула 1, много от предложенията имат сравнително ниски прогнозни цени. Но дори и без намерение за наддаване, търгът си заслужава да бъде разгледан като едно пътешествие из богатата история на Renault.
Последвайте ни в Google News