Audi възражда своя V6 дизелов двигател с хибридна технология без турбо лаг

Преди десетилетие скандалът „Дизелгейт“ на VW разтърси автомобилния свят и ускори преминаването на индустрията към електрически автомобили. На много пазари извън Северна Америка обаче дизеловите двигатели остават популярни и Audi залага сериозно на тях с ново задвижване за моделите Q5 и A6 в Европа.

Отличителната му характеристика е интелигентна хибридна система, която на практика елиминира турбо лага, осигурява незабавен въртящ момент и подобрява ефективността.

Произход и нови характеристики

Новият двигател, известен като EA897evo4, води началото си от оригиналния EA897 – един от агрегатите, замесени в дизеловия скандал преди години. Последната версия обаче е изцяло преработена. 3.0-литровият турбодизелов V6 вече генерира 295 к.с. и 580 Нм въртящ момент. Освен че разполага със сериозна тяга, от Audi обещават и значителни подобрения по отношение на вредните емисии.

Как работи новата технология?

Подобно на много други съвременни турбомотори, двигателят на Q5 и A6 включва компресор с електрическо задвижване във всмукателния тракт, разположен след конвенционалния турбокомпресор и интеркулера.

Компресорът работи с 48-волтова система и когато има нужда от рязко ускорение, входящият въздух първо се насочва през него. След това въздухът се компресира допълнително от турбокомпресора, преди да достигне горивната камера.

Електрически задвижваният компресор елиминира турбо лага, осигурявайки висок въртящ момент при ниски обороти на двигателя, като същевременно подобрява и икономията на гориво. Самата хибридна система добавя допълнителни 24 к.с. и 230 Нм въртящ момент.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации