2025 година се очертава като натоварена за BMW, като най-голямата новина е премиерата на новото iX3. Този електрически SUV е първият модел, който използва новата технологична платформа на марката, наречена „Neue Klasse“. Тя представлява съвкупност от компоненти, които ще бъдат в основата на всеки бъдещ електрически автомобил на BMW.
Първите впечатления от управлението на iX3 са изключително положителни, като както пътното поведение, така и новата инфоразвлекателна система получават висока оценка. Това поставя добри основи за бъдещите електрически модели на BMW, които ще бъдат изградени на същата платформа, включително и дългоочакваният електрически седан i3.
Ето един преглед на всичко, което може да се очаква от BMW до 2030 г.
Ново BMW Серия 3
Следващият модел, който се очаква от BMW, е изцяло новото поколение на Серия 3. За първи път ще се предлага и напълно електрическа версия i3, която ще използва същите компоненти като iX3. Това означава, че автомобилът би трябвало да предлага пробег от над 800 км с едно зареждане и да се отличава с превъзходна управляемост.
Моделът ще разполага и със същата инфоразвлекателна система Panoramic iDrive като при iX3. Това включва огромен дисплей, който се простира по цялата широчина на предното стъкло, за да показва най-важната информация директно в зрителното поле на водача.
Ще се предлага и бензинова версия на новата Серия 3 със същата стилистика, но под ламарините тя вероятно ще бъде сериозно преработен вариант на настоящия автомобил, а не изцяло нов модел. Електрическият вариант ще бъде представен през първата половина на следващата година, а бензиновият ще го последва скоро след това.
Ново BMW M3
Феновете на двигателите с вътрешно горене ще проявят по-голям интерес към новото BMW M3. Очаква се то да се появи през 2027 г. и ще бъде първият изцяло електрически пълноценен М автомобил. Може да се очаква мощност от около 700 к.с., генерирана от конфигурация с четири електромотора. Въпреки това привържениците на редовия шестцилиндров двигател могат да бъдат спокойни.
Причината е, че BMW работи усилено, за да приведе 3,0-литровия двигател с две турбини от сегашното M3 в съответствие с най-новите емисионни стандарти. Това ще му позволи да продължи да се използва и в следващото поколение на модела. Така че все още не е дошъл краят на спортния седан с бензиново задвижване.
Ново BMW M5
Въпреки че е на пазара едва от около година, вече са забелязани тестови прототипи на обновеното BMW M5. Не се очаква мащабна промяна, а по-скоро лек редизайн, който да хармонизира модела със стилистиката на предстоящата Серия 3.
Хибридната система с 4,4-литров V8 двигател на настоящия автомобил вероятно ще остане непроменена. Въпреки това, до момента на премиерата на обновения M5, инженерите на BMW може да са готови да извлекат още малко мощност от нея, като е възможно тя да достигне до 750 к.с.
Ново BMW iX5
По-големият iX5 се очаква да последва iX3 през 2026 г., като също ще използва архитектурата „Neue Klasse“. Това означава, че можем да очакваме батерия с капацитет 108 кВч, осигуряваща пробег от около 800 км, както и същата инфоразвлекателна технология като при по-малкия модел.
На по-късен етап ще се предлагат и бензинови версии, а BMW разработва и водороден вариант, който ще дебютира през 2028 г. Това ще бъде първият серийно произвеждан автомобил на водород в историята на компанията. За целта BMW си сътрудничи с Toyota както за развитието на технологията, така и за подобряване на глобалната инфраструктура за зареждане с водород.
Последвайте ни в Google News