Мери Бара: Горивните норми на Байдън почти спряха заводите на GM

Главният изпълнителен директор на General Motors, Мери Бара, призна, че федералните стандарти за горивна ефективност при администрацията на Байдън са били толкова строги, че компанията е щяла да бъде принудена да ограничи производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене, само за да спази изискванията.

Това изявление Бара направи по време на разговор на влиятелна индустриална конференция, организирана от The New York Times, където обсъди вътрешния натиск, пред който са изправени големите автомобилни производители в настоящата регулаторна среда.

Коментарите ѝ идват малко след като президентът Доналд Тръмп потвърди, че стандартите за горивна ефективност ще бъдат облекчени. Тази промяна намалява натиска върху производителите да произвеждат електромобили и им дава повече гъвкавост да продават модели с двигатели с вътрешно горене.

Риск от затваряне на заводи

Според правилата от ерата на Байдън, производителите трябваше да постигнат среден разход за цялата си гама от около 4,7 литра на 100 км до 2031 г. Постигането на тази цел би означавало електромобилите да съставляват повече от половината от всички продажби дотогава.

Бара твърди, че ако GM не е можела да покрие тези норми и ако администрацията не ги беше преразгледала спрямо пазарните реалности, компанията не би имала друг избор, освен да ограничи продажбите на своите бензинови модели.

Тя добави, че вътрешните прогнози са показвали, че компанията е щяла „да започне да затваря заводи“, ако продажбите на електромобили не са се увеличили достатъчно бързо.

Прагматизъм или политически компромис?

По време на интервюто Бара коментира и честите промени в позицията на GM, която подкрепяше политиките на първата администрация на Тръмп, след това тези на Джо Байдън, и отново се върна към подкрепа за Тръмп след завръщането му в Белия дом през януари.

Бара определи подхода на GM като прагматичен, а не политически. Тя заяви, че компанията иска да произвежда автомобили, които хората желаят да купуват, и просто трябва да работи в рамките на регулаторните норми, определени от управляващите.

Благодарение на облекчаването на стандартите за разход на гориво (CAFE), GM ще има свободата да произвежда автомобили, съобразени с търсенето на клиентите, а не само с регулаторните изисквания.

Как това ще се отрази на американската автомобилна индустрия предстои да видим, но ако тези по-свободни правила останат в сила, не се очаква електромобилите да заемат значителен пазарен дял скоро.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации