Bugatti Tourbillon: Аналогов бунт в дигиталната ера

Интериор без екрани в свят на хипердисплеи

В епоха, в която производителите на автомобили монтират огромни екрани, простиращи се от едната до другата колонка на купето, Bugatti поема в напълно противоположна посока. За новия си модел Tourbillon, компанията е създала изцяло аналогов интериор.

Това е пространство, лишено от разсейващи фактори, свят на скоростта без дигитализация. Идеята е, че за потапяне в света на върховите технологии не са необходими екрани, безброй приложения или видеоклипове от YouTube.

Главният интериорен дизайнер на Bugatti, Игнасио Мартинес, е имал огромната отговорност да създаде салон без дигитални елементи, който същевременно да устои на изпитанията на времето. Това е принцип, който марката следва вече 116 години.

Клиентите, които купуват Bugatti, го правят с идеята за дългосрочна собственост и не желаят след няколко години да се озоват в остарял интериор, след като са платили цяло състояние за своя Tourbillon.

Игнасио Мартинес споделя, че е трябвало да вземе предвид няколко аспекта при създаването на интериора. Той е целял да запази ДНК-то на Bugatti, като почете стилистичните елементи на марката и същевременно разработи интуитивна и разбираема за потребителя среда.

Произведение на изкуството в лимитирана серия

Tourbillon, представен като наследник на Chiron, е модел в изключително ограничена серия. Само 250 бройки ще бъдат произведени, като всички те са били продадени още преди официалното представяне. Автомобилът беше показан онлайн за първи път на 20 юни 2024 г. със стартова цена от 4,1 милиона долара, без да се включват опциите за персонализация и данъците.

Интериорът на модела е трябвало да бъде луксозен, отразявайки наследството и типичното за марката качество. Пространството интегрира емблематичните централна и C-образна линии, както и хоризонталното разделяне на цветовете. Новоразработени и специално изработени тъкани покриват седалките и панелите на вратите в подход, който Bugatti нарича „автомобилна висша мода“.

По време на разработката единствените ограничения пред творчеството са били изискванията за безопасност и комфорт. Дизайнерът е трябвало да внедри критични елементи като въздушни възглавници и позицията на предпазния колан, както и да предвиди поведението на всички системи за безопасност при сценарии на сблъсък.

Мартинес обясни, че това е автомобил, който ще се използва по обществените пътища, затова екипът е трябвало да се съобрази с множество ограничения, за да може моделът да влезе в производство.

Вдъхновение от часовникарското изкуство

Кръстен на иновация в часовникарството от началото на 19-и век, Tourbillon е трябвало да бъде вечен, защото със сигурност ще се предава от поколение на поколение. „Ето защо в дигиталната ера решихме да заложим на аналогова технология, където изкуството на часовникарството се среща с дигитален детокс“, заяви Франк Хейл, директор по дизайна в Bugatti.

Така се стига до създаването на напълно аналогово приборно табло, чиито механизми са разработени съвместно с майстори-часовникари от Швейцария. Подходът е изцяло механичен, типичен за началото на 20-и век.

Впечатляващи технически характеристики

Отвъд аналоговия си интериор, Tourbillon е шедьовър на инженерната мисъл. Хиперавтомобилът се задвижва от новоразработен 8,3-литров атмосферен V16 двигател, интегриран в хибридна система. Той работи заедно с три електромотора, като общата мощност достига 1800 к.с., а въртящият момент е 2300 Нм.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 2 секунди. Автомобилът достига скорост от 290 км/ч за 8,5 секунди, а максималната му скорост е 445 км/ч, когато се използва специалният ключ „Speed Key“.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации