Марката Ram, част от портфолиото на Stellantis, обяви сервизна акция за тежкотоварните си пикапи от сериите 2500 до 5500. Причината е софтуерна грешка в модула за управление на системите за безопасност на пътниците.
Какъв е проблемът?
Проблемът се усложнява от факта, че дефектът може да доведе и до деактивиране на електронната система за контрол на стабилността (ESC). Според FCA US LLC, засегнатите автомобили може да не отговарят на изискванията на два федерални стандарта за безопасност в САЩ – един за системите за стабилност и друг за защита на пътниците при сблъсък.
В документацията по изтеглянето са посочени пет различни партидни номера на проблемните контролни модули за въздушните възглавници, които са доставени от Robert Bosch. Според официалната информация, периодът на производство на дефектните компоненти е от 18 юли 2024 г. до 22 май 2025 г.
Засегнати модели и решение
Тежкотоварните пикапи на Ram се произвеждат в завода в Салтильо, Мексико. Разследването на проблема от страна на отдела за техническа безопасност и регулаторно съответствие на компанията е започнало през октомври 2025 г. Очаквано, решението е софтуерно обновяване на модула за управление на системите за безопасност.
Дилърите са били уведомени на 19 декември 2025 г., като се очаква собствениците на засегнатите автомобили да получат известия до 16 януари 2026 г. Идентификационните номера на автомобилите (VIN) са добавени в базата данни на Mopar на 19 декември 2025 г.
Двигатели и спецификации
Пикапите и шаси-кабините се предлагат с бензинови двигатели HEMI и дизелови Cummins, като мощността им леко се различава. Атмосферният 6.4-литров V8 HEMI генерира 405 к.с. и 582 Нм въртящ момент или 370 к.с. със същия въртящ момент. От своя страна, 6.7-литровият турбодизелов шестцилиндров редови двигател Cummins се предлага във варианти с 430 к.с. и 1458 Нм или 360 к.с. и 1085 Нм.
Най-мощните пикапи на Ram вече не се оборудват с шестстепенни автоматични трансмисии. Вместо това, стандартно за цялата гама се монтира осемстепенна автоматична скоростна кутия, доставена от ZF. Всички модели 2026 г. разполагат с електронен скоростен лост на кормилната колона, а трансмисията е програмирана да потегля на втора предавка при празен автомобил с цел подобряване на ефективността.
Цените в САЩ за модел 2026 г. започват от 48 105 долара за Ram Chassis Cab и от 46 485 долара за пикапа Ram 2500, без да се включват данъци и такси за доставка.
Последвайте ни в Google News