Toyota и Gazoo Racing ще покоряват света на суперавтомобилите с новия GR GT

GR GT дебютира като първия суперавтомобил на спортното подразделение Gazoo Racing на Toyota. Той разполага с хибриден 4,0-литров V-8 двигател с два турбокомпресора и мощност над 641 к.с. Разработено успоредно със състезателния автомобил GR GT3, купето с драматичен дизайн има алуминиева структура и множество карбонови компоненти, а по размери е съпоставимо с Mercedes-AMG GT. Продажбите на GR GT в САЩ ще започнат в края на следващата година през дилърската мрежа на Lexus, като цената може да достигне половин милион долара.

Представянето на GR GT е знаково събитие за 2025 г. Това е суперавтомобил с предно разположен двигател, задно задвижване и две места, създаден да подчертае, че GR е марката за спортни автомобили в света на Toyota. Моделът се позиционира като флагман на новосъздадената марка GR.

Gazoo Racing се превръща в марка

Абревиатурата GR означава Gazoo Racing – спортното и състезателно подразделение на Toyota, което стои зад улични модели като GR Corolla, GR86 и GR Supra. Скоро GR ще се нареди до Toyota, Lexus и Century като самостоятелна марка в портфолиото на компанията. Цената все още не е обявена, но предположения за диапазон между 350 000 и 400 000 долара не бяха отхвърлени от представителите на Toyota. Това би поставило модела в конкуренция с Aston Martin Vanquish, Ferrari 296, Ford Mustang GTD, McLaren 750S и Porsche 911 GT3 RS.

Toyota не е създавала толкова радикален автомобил от времето на Lexus LFA, чието производство беше прекратено преди 13 години. От компанията споделят, че създаването на новия GT е вдъхновено от японската традиция „Шикинен Сенгу“ – ритуално разрушаване и повторно изграждане на храмове. Подобно на майсторите, които предават знанията си на следващото поколение, новият GR GT е опит да се предаде опитът в създаването на суперавтомобили от поколението на LFA към бъдещето.

Първият V-8 с два турбокомпресора на Toyota

Под ниския преден капак на GT се намира 4,0-литров V-8 двигател с два турбокомпресора и къс ход на буталата, чиято точна мощност все още не е обявена. Турбокомпресорите са разположени между двата реда цилиндри, а двигателят използва система за впръскване на горивото, която комбинира директно и порт впръскване за всеки цилиндър. Задвижването включва механичен диференциал с ограничено приплъзване и електрически мотор, интегриран в разположената отзад осемстепенна автоматична трансмисия. Тя използва пакет мокри съединители вместо традиционен хидротрансформатор. От Toyota заявиха, че хибридната система ще има комбинирана мощност от поне 641 к.с. и въртящ момент от 850 Нм, което ще позволи достигането на максимална скорост над 320 км/ч.

Връзката между двигателя и задно разположената трансмисия се осъществява чрез карданов вал от въглеродни влакна, поместен в карбонова тръба. За разлика от LFA, който беше изграден предимно от карбон, новият GT има алуминиева структура. Тя включва четири монолитни алуминиеви отливки, които служат за основа на окачването във всеки ъгъл. Калниците и вратите са алуминиеви, макар че вътрешната част на вратите е от карбон. Предният капак, покривът и задната преградна стена също са изработени от въглеродни влакна.

Предното окачване е с двойни носачи и поддържа гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 с размер 265/35R-20, а спирачната система включва огромни карбоново-керамични дискове и шестбутални апарати. Задното окачване е многоточково, с по-широки гуми 325/30R-20 и еднобутални апарати за карбоново-керамичните дискове.

Внушителна визия, отговаряща на динамиката

Агресивните пропорции и острите линии придават на GR GT присъствие, достойно за хиперавтомобил. Дизайнът, черният покрив и големите гуми създават заплашителен вид, подсилен от изключително ниския и дълъг преден капак. Ниската линия на капака е възможна благодарение на системата за смазване със сух картер, а пиротехническа система го повдига при нужда, за да отговори на изискванията за защита на пешеходци при удар.

По размери GT е близък до Mercedes-AMG GT, но линията на покрива му е с цели 15 см по-ниска. Височината от едва 119 см е по-скоро в унисон с тази на Ferrari 296 и потвърждава фокуса на Toyota върху постигането на изключително нисък център на тежестта. Обявеното тегло на новия суперавтомобил е около 1750 кг.

Дългият преден капак завършва с малко челно стъкло и компактен двуместен кокпит. Интериорният дизайн е в стила на модерните модели на Lexus, с дигитално приборно табло и визия, която развива започнатото от LFA преди повече от десетилетие. Видимостта назад е ограничена, затова е предвидено базирано на камера огледало за обратно виждане, за да виждате кой остава назад.

С премиерата на новия GR GT, марката ще се утвърди като по-независима единица в рамките на Toyota. В САЩ продажбите ще стартират в края на следващата година през избрани дилърства на Lexus. В Япония GR ще се продава чрез собствена специализирана търговска мрежа. Как по-достъпните GR модели ще се впишат в една марка с такъв флагман, предстои да видим.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации