Alpine потвърди: Електрическият A110 дебютира през първата половина на 2026 г.

Контролираната от Renault марка Alpine се готви за ключовата 2026 г., когато ще премине към изцяло електрическо задвижване за емблематичния си модел A110. Според изпълнителния директор Филип Криф, новият автомобил ще бъде представен през първите шест месеца на 2026 г.

Ако моделът бъде одобрен за пазара в САЩ, дилърите там биха го получили като модел 2027 г. Платформата на спортния електромобил, наречена Alpine Performance Platform (APP), е разработена с мисъл за американския пазар, въпреки че все още не е ясно дали и кога електрическият A110 ще се продава в Америка.

Нова платформа и бъдещи модели

Смята се, че APP е модулна архитектура, специално проектирана за електрическия A110. Разработена с акцент върху ниското тегло и отличната управляемост, платформата Alpine Performance Platform поддържа конфигурации с два или три електромотора.

Освен спортния автомобил с твърд покрив, в плановете е включена и роудстър версия на електрическия A110. На същата платформа Alpine възнамерява да изгради и четириместния гран турър A310. Очаква се и спортен SUV модел, обозначен като A590, който също ще използва архитектурата APP и ще бъде насочен към пазара в Северна Америка.

Задвижване и иновативно разположение на батериите

Очаква се базовият вариант на електрическия A110 да разполага със задвижване с два електромотора, които ще задвижват задните колела. Криф намекна и за опция с три мотора, което предполага, че третият двигател ще бъде отговорен за предната ос.

Бившият инженер на Ferrari заяви, че Alpine се стреми да запази теглото на електрическия A110 по-ниско от това на изцяло електрическата серия 718 на Porsche. За да се запази ниската позиция на седене, батериите вероятно ще бъдат разположени централно. Alpine вече намекна за подобна конфигурация с разделената батерия на концепта A110 E-ternite.

Вместо конвенционалното плоско разположение под пода, концептуалният модел използва 12 модула, монтирани в съществуващи кухини в шасито. Четири от тях са разположени отпред, а осем – зад купето, което води до почти перфектно разпределение на теглото. Тези 12 модула са изисквали специално разработени структурни корпуси, за да се поберат в нетрадиционните пространства.

Концептът A110 E-ternite разполага и с трансмисия с двоен съединител, доставена от Getrag. Тя осигурява предаване на въртящия момент без прекъсване между първа и втора предавка. Двустепенни трансмисии се използват и в модели като Porsche Taycan, Audi e-tron GT и Mercedes-Benz CLA с EQ Technology.

Технически цели и пазарно позициониране

По отношение на електрическата архитектура, Криф потвърди използването на 800-волтова система и изрази надежда за постигане на пробег от около 600 км по цикъла WLTP с едно зареждане. Според списание CAR, очакваното тегло на автомобила е около 1400 кг, което оформя електрическия A110 като много интересен конкурент на Porsche 718 Cayman Electric, очакван през 2027 г.

Само времето ще покаже дали електрическият A110 ще бъде толкова успешен, колкото версията с двигател с вътрешно горене. Настоящата гама включва нива на оборудване A110, GTS, R 70 и R Ultime, като последната разполага с 340 к.с., генерирани от разработения от Renault турбо двигател с четири цилиндъра.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации