Цената е увеличена, заедно с таксата за доставка
През август 2025 г. най-мощният сериен Corvette в историята беше обявен от Chevrolet с начална цена от 205 400 долара за базовото ниво на оборудване 1LZ. Тогава таксата за доставка добавяше 1 995 долара към крайната сума.
Наскоро обаче Chevrolet тихомълком увеличи таксата за доставка. Сега тя добавя 2 495 долара към вече скъпия ZR1X, но лошите новини не спират дотук. Препоръчителната цена на дребно за най-базовото ниво на оборудване на ZR1X вече започва от 209 595 долара.
Желаещите да се сдобият с кабриолет версията ще трябва да платят минимум 219 595 долара. Освен това, конфигураторът на марката показва и допълнителна данъчна такса от 2 600 долара за висок разход на гориво. Тази такса се прилага както за стандартната аеродинамична конфигурация, така и за пакета Carbon Fiber Aero, който осигурява максимална притискателна сила.
Въпреки че таксата от 2 600 долара е посочена, официалните данни за разхода на гориво на ZR1X все още не са налични. Като се има предвид, че комбинираният разход на стандартния ZR1 с мощност 1064 к.с. е 16,8 л/100 км, по-тежкият и по-мощен ZR1X вероятно ще бъде още по-жаден за гориво.
Мощност, която оправдава цената
Макар тези увеличения да откажат някои потенциални клиенти, трябва да се отбележи, че най-способният ZR1 досега е истински състезателен автомобил за писта, който може да се конкурира с екзотични италиански и британски суперавтомобили. Независимо от времената на писта, обявената начална цена от 209 595 долара се равнява на малко под 168 долара за конска сила.
По същество ZR1X е комбинация от компоненти на ZR1 и E-Ray. Моделът надгражда ZR1 с преден електрически мотор, който развива малко повече мощност и въртящ момент от този в E-Ray. Подсилени вътрешни компоненти и различна стратегия за разгръщане на енергията помагат на електромотора на ZR1X да генерира 186 к.с. и 197 Нм въртящ момент.
Както ZR1X, така и E-Ray разполагат с батерии с капацитет 1,9 кВтч, интегрирани в централния структурен тунел на шасито. При предишното поколение C7 там се намираше трансмисионният тунел за задно разположената скоростна кутия. При C8 трансмисията с двоен съединител е монтирана директно към задната част на двигателя.
Впечатляващо представяне на пистата
Автомобилният производител от Детройт се гордее със своя Corvette, който сериозно предизвиква модели на Ferrari и McLaren. ZR1X обещава ускорение от 0 до 97 км/ч за под 2,0 секунди. Подобно постижение е едно, но време под 9,0 секунди за изминаване на четвърт миля е наистина впечатляващо.
Със своето задвижване на всички колела, ZR1X със сигурност ще бъде по-бърз на повечето писти от Mustang GTD със задно предаване и Porsche 911 GT3 RS. В ръцете на пилота Ранди Побст, стандартният ZR1 със задно задвижване записа време от 1:34.941 на пистата Sonoma Raceway, в сравнение с 1:37.286 за Porsche 911 GT3 RS и 1:38.710 за изключително скъпия Ford Mustang GTD.
Част от причината за високата цена на GTD, която започва от 318 760 долара преди данъци и опции, е каросерията от въглеродни влакна. Моделът разполага и със система за намаляване на въздушното съпротивление, както и с полуактивно задно окачване тип „пушрод“, което прави багажника му неизползваем за товари.
Последвайте ни в Google News