Още при представянето на Ferrari 12Cilindri мнозина забелязаха, че звукът на автомобила не е толкова впечатляващ, колкото се очакваше. Заради все по-строгите регулации за шум и емисии, новият V12 флагман звучи по-тихо от своя предшественик. Този недостатък обаче може да бъде коригиран с подходяща спортна изпускателна система.
Решението на германските специалисти
Тунинг компанията Novitec разработи няколко варианта за 12Cilindri, като се започне със спортна изпускателна система, оптимизирана за по-висока мощност. Тя се предлага от неръждаема стомана, Inconel или Inconel с покритие от 999-каратово злато и разполага със система с клапи за регулиране на звука – от по-агресивен до по-умерен.
Спортният модел предлага по-широк диапазон на силата на звука, докато състезателният вариант осигурява възможно най-суровия и автентичен звук. За клиенти, които предпочитат да запазят фабричната визия, германският тунер предлага и система с накрайници, които са идентични с оригиналните.
Собствените накрайници на Novitec за 12Cilindri се предлагат в черно покритие от неръждаема стомана или с 999-каратово златно покритие. Тъй като автомобилът е изключително високотехнологичен, Novitec предоставя и електронни решения, които предотвратяват появата на грешки в компютъра на двигателя.
Модулът Tectronic се грижи именно за това, докато Gtronic предотвратява съобщения за грешки от филтрите за твърди частици. Заслужава да се спомене и модулът Switchtronic, който позволява ръчно управление на активните клапи на изпускателната система чрез превключвателя Manettino на волана или с дистанционно управление.
Оптимизация на потока и динамиката
Собствениците на 12Cilindri могат да се възползват и от замяна на средната секция на изпускателната система. X-pipe системата на Novitec е проектирана да обединява пулсациите на отработените газове от двата реда цилиндри, като по този начин изравнява налягането.
Тази X-pipe конфигурация може да се комбинира със спортни метални катализатори със 100 клетки. Макар и ефективни за намаляване на емисиите, фабричните катализатори създават значително обратно налягане. Решението на Novitec позволява на газовете да преминават с много по-малко съпротивление.
С други думи, 6,5-литровият атмосферен V12 двигател ще „диша“ по-свободно в целия оборотен диапазон. Това води до по-остра реакция на педала на газта, като има вероятност новите катализатори да допринесат и за леко увеличение на мощността и въртящия момент.
Кратко за Ferrari 12Cilindri
Представен в Маями през май, моделът 12Cilindri е проектиран от екипа на Ferrari Styling Center под ръководството на Флавио Манцони. Именно Манцони печели престижната награда Compasso d’Oro през 2014 г. за дизайна на F12berlinetta, създаден в сътрудничество с Pininfarina.
Предлаган като купе или роудстър с твърд сгъваем покрив, 12Cilindri се основава на най-мощната версия на 812 Superfast, като разполага с 830 к.с. и 678 Нм въртящ момент. За сравнение, изключително търсеният 812 Competizione развива 830 к.с. и 692 Нм.
И двата автомобила достигат максималната си мощност при 9250 об/мин и могат да се развъртят до впечатляващите 9500 об/мин. Към момента 12Cilindri е шосейният модел на Ferrari с най-високи обороти на двигателя.
Последвайте ни в Google News