И в най-новия, и в първия видео тийзър се чуват звуци от работа на празен ход и форсиране на двигателя, но любопитното е, че липсва характерният вой на механичен компресор. Като се има предвид, че множество компании за следпродажбен тунинг с удоволствие заменят фабричния компресор с турбо китове, не би било изненада, ако и Ram предприемат същата стъпка.
От друга страна, трябва да се отбележи, че подобни рекламни клипове понякога използват синтезирани звуци на двигател вместо реалния. Каквото и да се крие зад завесата обаче, няма съмнение, че от Ram подготвят нещо сериозно.
Сеизмична промяна в света на пикапите
„Пустинните ветрове не шепнат… те реват“, заявиха от марката, част от Stellantis, в първия видео тийзър. Сега от Ram очакват да се „държим здраво“, защото „светът на пикапите е напът да усети сеизмична промяна“. Независимо дали приемате тези думи буквално, или четете между редовете, те определено загатва за сериозна мощ.
Очаква се Ram 1500 TRX модел 2026 г. да предложи и върхови възможности извън пътя. Тъй като Ford предлага 37-инчови гуми за F-150 Raptor още от февруари 2021 г. за модел 2021 г., крайно време е TRX да последва примера на F-150 Raptor 37 и F-150 Raptor R.
Преминаването към 37-инчови гуми би коствало на TRX малка част от хода на окачването, но въпреки това увеличеният пътен просвет ще бъде полезен за преодоляване на по-големи препятствия. По-големите странични стени на гумите също така намаляват вертикалната твърдост на пружините в сравнение с 35-инчовите гуми при еквивалентно налягане, което води до по-добро поемане на неравности.
Надпревара в конските сили
Като споменахме R версията на F-150 Raptor, конкурентът с марка Ram вероятно ще надмине мощността от 720 к.с. на двигателя Predator на Ford. Що се отнася до максималния въртящ момент обаче, старият TRX със 702 к.с. все още има предимство.
Техните максимални стойности на въртящия момент са съответно 881 и 868 Нм. Ако Ram решат да продължат с двигател Hellcat за модела от 2026 г., те биха могли просто да увеличат мощността, като сменят механичния компресор от 2,4 на 2,7 литра.
2,7-литровият агрегат се използва в моделите Redeye и Super Stock, както и в лимитираната серия Demon от модел 2018 г. Stellantis достигнаха нови висини с Demon 170, чийто 6,2-литров двигател Hellcat е оборудван с 3,0-литров компресор. И трите основни версии на двигателя Hellcat използват механични компресори с два винтови ротора, проектирани от IHI.
Ако новият TRX все пак се окаже с турбокомпресори, а не с механичен компресор, трябва да се има предвид, че компания като Hellion продава тунинг кит, който добавя двойка турбини към фабричния компресор, за да достави над 1600 к.с. на задните колела – наистина впечатляващи числа.
Последвайте ни в Google News