Флорида строи магистрала, която зарежда електромобили в движение

В щата Флорида е в ход изграждането на нова скоростна магистрала, която ще разполага с възможност за безжично зареждане на електрически автомобили, докато се движат по нея. Проектът, чиято стойност се оценява на над 500 милиона долара, ще включва електрифициран участък с дължина 1.2 километра и се очаква да бъде завършен до 2029 г.

Зареждане в движение

С напредването на технологиите се въвеждат все повече решения за справяне с т.нар. „притеснение от ограничения пробег“ при електрическите автомобили. Новата магистрала, която ще свързва окръзите Ориндж и Лейк, ще бъде оборудвана със система за зареждане, вградена в пътната настилка. Тя използва индукционни бобини, разположени под асфалта, които са свързани към електрическата мрежа и предават енергия безжично към преминаващите превозни средства.

Предизвикателства със съвместимостта

Въпреки че концепцията звучи обещаващо, повечето масови електрически автомобили, които се продават в момента, не са напълно съвместими с тази технология. Може би най-близкият пример е новият Porsche Cayenne EV, който може да бъде оборудван с опционална система за безжично зареждане на стойност около 8000 долара. Дори тази система обаче не осигурява пълна съвместимост със зарядното в пътната настилка.

Мощност и приложение

Според ENRX, технологичният партньор на проекта, електрифицираният път може да осигури скорост на зареждане до 200 kW. Тази стойност е сравнима с много DC бързи зарядни станции, чиято мощност обикновено достига до около 350 kW. Системата на норвежката компания ще бъде инсталирана по протежение на 1.2-километров участък от цялата магистрала, дълга 7 километра. Това показва, че технологията е предназначена по-скоро да допълва зареждането, а не да служи като основен източник на енергия. Участъкът ще функционира предимно като тестова площадка за оценка на бъдещи приложения.

Основна цел – товарни превози

Основната цел на този тип инфраструктура са търговските автопаркове, включително куриерски ванове и камиони за дълги разстояния. Оборудването на леките автомобили с индукционни приемници добавя тегло, а в стремежа си към по-висок пробег по стандартите на EPA, производителите може да не са склонни да възприемат масово технологията. Освен притесненията за теглото, подобни системи биха добавили и разходи, сложност, както и още един компонент, който потенциално може да се повреди. Проектът разполага и с вградени мерки за безопасност, които автоматично изключват зареждането при установяване на неправилно позициониране на автомобила, като системата не засяга превозните средства с двигатели с вътрешно горене.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации