Автомобилни организации и експерти по употребявани автомобили разкритикуваха наскоро обявената от кмета на Лондон Садик Хан схема за бракуване на превозни средства. Тя е предназначена да компенсира шофьорите и жителите на зоната с ултра ниски вредни емисии (ULEZ), които ще бъдат принудени да сменят превозните си средства.

Разширението на ULEZ трябва да стане факт през август и се очаква да обхване много квартали.
За да избегнат дневната такса за емисии в зоната от £12,50, бензиновите автомобили трябва да отговарят поне на стандарта за емисии Euro 4, който стана задължителен през 2005 г., а дизеловите автомобили – на стандарта Euro 6, който е задължителен от 2015 г.

Съгласно новата схема за бракуване са налични до £5000 на ищец, въпреки че стандартната надбавка е £2000.

За да отговарят на условията, жителите трябва да получават определени обезщетения за ниски доходи или обезщетения за инвалидност и да предадат за скрап автомобил, който не отговаря на новите лимити за емисии. Хората, които искат по-високата надбавка от £5000, трябва да бракуват превозно средство, достъпно за инвалидни колички.

Кметството каза, че разширяването на ULEZ ще помогне да се изчистят пътищата на столицата от 200 000 силно замърсяващи превозни средства. Въпреки това разширението на ULEZ среща и редица противници.

, ,

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации