Audi има повече от четиридесет години традиция в производството на луксозни седани от среден клас, отново се отличи от повечето си конкуренти с новия A-6 e-tron, който беше проектиран до последния детайл. Не само по отношение на естетиката, но и в различните варианти на неговата електрическа механика. По отношение на дизайна и най-вече на динамичното поведение, този луксозен автомобил се отличава от други алтернативи, които са може би по-евтини, но без съвършенството, което този немски производител винаги предлага.
A6 e-tron се предлага в два различни стила на каросерията. Много стилен салон, наречен Sportback и Avant със задна врата и по-голяма товароносимост в багажника. И в двата случая е постигната много аеродинамична линия с коефициент на съпротивление от 0,21 или 0,24 за версията Avant, което подобрява автономността на батериите до нива, при които могат да се планират пътувания на дълги разстояния, без да се налага да се правят твърде много изчисления за това къде да презаредите. Другото предимство е, че батериите му възстановяват, в мощно зарядно устройство, 10 до 80% от енергията си само за 21 минути.
Вътре откриваме просторна кабина, достатъчно голяма за комфортно пътуване на петима души и панорамен стъклен покрив с променлива прозрачност. След като сме зад волана, първото нещо, което ни изненадва е, че огледалата за обратно виждане са по-тесни, с камера, а изображението им се отразява на два малки екрана, разположени в горните ръбове на таблото. Този отляво се вижда по-лесно от този отдясно в началото, но всичко е въпрос на няколко дни за свикване, тъй като това е различна система от тази, с която сме свикнали.
Пред нас се появява набор от извити екрани, предният, 12 инча, с двата механични характеристики и отразяващ се в стъклото благодарение на системата „head-up display“. Към предното стъкло има още един допълнителен, с всички информационни и развлекателни връзки от 14,5 инча. По желание може да бъде заявен допълнителен екран от още 11 инча за ползване от пътниците.
Както се очакваше, A6 e-tron включва пълна гама от оборудване за безопасност с асистент за паркиране, камери, разпознаване на пътни знаци и адаптивен круиз контрол.
Що се отнася до електрическата механика и двата стила на каросерията имат еднакви алтернативи. Те са оборудвани с литиево-йонни батерии с брутен капацитет от 100 kWh, а двигателите имат четири нива, от които можете да избирате в зависимост от желаната мощност, която може да бъде 285, 367, 428 или 503 конски сили.
Трябва да се отбележи, че версията S, най-мощната, има задвижване на четирите колела. Максималната скорост с тази механика може да варира между 210 и 240 километра в час, а ускорението от нула до сто е шест секунди при първия вариант, но може да падне под четири за S с повече от петстотин конски сили.
Но независимо от цифрите в каталога, A6 e-tron е изненадващо лесен за управление на всички видове пътища. Логично е седан с такъв размер и тегло от 2,1 тона да има безупречно поведение на магистрали и първокласни пътища. Благодарение на своята електрическа механика, ускорението при излизане от завоите е по-добро от това на мощен двигател с вътрешно горене и благодарение на факта, че цялата тежест, е в долната зона, стабилността е много добра, заради ниският център на тежестта.
Източник: LA RAZON