Тази марка изиграва важна роля в историята на американските muscle-cars, като това засяга основно моделите Challenger и Charger. Бъдещето им обаче вече е решено и те ще бъдат напълно различни,съобщават The Drive.
През далечната 2005г., компанията разработва Charger със съдействието на Mercedes-Benz, а моделът беше качен на платформата LX. Моделът беше пуснат в кратката версия – LS за Challenger през 2008г, а след това бе разработена, така че да събере 8-степенната автоматична трансмисия ZF 8HP и 6,2-литров двигател Hellcat.
Благодарение на това двата модела се наслаждаваха на сериозно търсене, като бяха едни от последните muscle-cars. Хубавото, разбира се, си има и своя край и през 2024г. Challenger и Charger ще поемат в нова посока. Предприятието „Уиндзор” в Брамптън ще спре да произвежда V8 двигателя Hellcat, а той ще замине в историята.
Подобряването на предприятието ще отнеме около една година, след което то ще поднови дейността си. Единствената информация, която ни дават от Stellantis, образувана от сливането на Fiat Chrysler Automobiles и френският автомобилен производител Groupe PSA е, че електрификацията на Dogde ще бъде осъществена с нова гъвкава архитектура.
Тук става въпрос за платформата STLA Large, която ще се произвежда в завода в Уиндзор като част от стратегията DARE Forward 2030, която предвижда инвестиции на стойност от 2,8 милиарда долара в предприятието. От Stellantis планират да се вложат милиарди долари за електрификация и софтуер в целия свят.