Ако има конкуренция в историята на автомобилите, което може да бъде определено като постоянно и безкомпромисно, то това е между Mercedes-Benz и BMW. Инересен факт, е че по света има много сходни двубои – Renault и Peugeot във Франция, в Италия Ferrari и Lamborghini, Ford и Chevrolet в САЩ или Toyota и Honda в Япония, но този германски удар изпъква над всички останали.
През всичките години съперничеството между двете марки автомобили разреши на автомобилната индустрия да постигне силен напредък по отношение на създаването на двигатели, безопасност и дизайн. Сигурно може да се каже, че Mercedes е най-доброто нещо, което BMW има пред себе си. Както и по обратен начин, разбира се. Без тази жестока конкуренция двата германски производителя щяха да се окажат в по-трудно място и нямаше да бъдат еталон на пазара.
През изминалата година BMW и Mercedes-Benz са продали близо 4,3 милиона автомобила, което представя 40% от продажбите в сегмента на луксозните и премиум-автомобилите. Това пък означава, че те са едни от най-известните и най-успешните създатели в този клас. Сблъсъкът не спира и е любопитно кой ще спечели в него. В този случай прогнозата е на Фелипе Муньос, експерт от JATO Dynamics – фирмата, която се занимава с изследване на автомобилните пазари.
BMW-тата израстват по-бързо
Двете фирми обичайно са много сходни, когато става въпрос за процеси и нововъведения, имат множество промени, които започнаха да се появяват преди няколко месеца. Примерът е следният – през изминалата година BMW надминаха Mercedes-Benz и се превърнаха в най-успешната световна премиум-марка, като повишиха продажбите си с 9% по отношение на 2020г. При другата марка – Mercedes беше пък отбелязан спад от 5%, като в случая не се брои лекотоварната гама.
Марката BMW имат облага от нарастващото търсене на най-популярните си модели, докато поставената в Щутгарт марка страда от това, че C- и E-Class вече са много време на пазара. Баварците повишиха обема на продажбите си в следните държави – Китай, Европа, САЩ, Япония и Южна Корея, докато Mercedеs отчитат спад на тези места.
Различието в продажбите съответно в Китай и Северна Америка е значителна – съответно +8% срещу -3% и +21% срещу -1% в подкрепа на BMW. Това се пояснява и с различните стратегии, възприети от двете компании. През последните 10 години Mercedes насочва всичките си сили към спадане на средната възраст на своята клиентска общност, като на пазара се появиха A-Class, CLS и няколко SUV-купе.
В този момент пък BMW никога не е имало такъв тип проблеми. Ако големият съперник е в точната позиция като производител на луксозни и елегантни модели, то баварците винаги залагат на производителността на автомобилите си.
Време за именения в стратегиите
Най-новите модели на BMW сочат, че марката поема един напълно нов облик, като представя ярки и провокативни коли, докато конкурентната марка Mercedes все още е доста изостанала в това отношение. От BMW представиха iX второ поколение на 4-Series и показаното наскоро 7-Series. Те породиха истинска експлозия в интернет мрежите, където за добро или лошо – всички говереха точно за тях.
В този момент, дори най-новият модел Mercedes създава чувство за еволюция, не за революция в интериора, като все още е рано да се коментира който от двата метода ще се изплати. Точно това може да бъде от жизненоважно решение за края в битката между двете марки за предстоящото. В крайна сметка времето ще определи кой е прав.