Дори и лаик в областта на автомобилната уредба знае колко е важно маслото за движението на колата и за изправността на отделните компоненти.
Предназначението му е да смазва отделните части на мотора, за да могат те да работят без засечка. Да гори по малко масло, особено ако се кара повече, е нормално. Ако разходът обаче стане прекалено голям, значи има някакъв проблем и трябва да се обърне внимание.
Ако смазването не е достатъчно, двигателят може да блокира и да спре да работи. А знаем, че без работещ двигател, автомобилът не става за каране.
Мнозина шофьори, като видят, че има теч, просто доливат и продължават да карат. Веднага трябва да кажем, че това не е правилната реакция. Ако от ауспуха излиза пушек със синкав цвят, това е сигнал, че нещо не е наред и трябва да се оправи.
Но нека видим какво може да доведе до изтичане на масло.
Един от най-неприятните варианти е ако има проблем с цилиндрите. По тях се появяват драскотини, тъй като маслото по стените им не е толкова, колкото трябва. Това се случва заради по-малко налягане или заради агресивно и бързо каране. Ако цилиндрите не са изправни е нужно веднага да се прибегне до ремонт.
Има и вариант цилиндрите да са си напълно здрави, а проблемът да идва от качеството на маслото. Ако е така, решението е лесно – сменяте маслото и не правите компромис с неговото качество. В този случай евтиното може да излезе скъпо, така че не си правете експерименти.
Съобразете марката на маслото с тази на автомобила, защото понякога има несъвместимост и дори и маслото да е много качествено, то може да не е за вашата кола.
По-нискокачествените масла водят до по-чести течове и натрупвания на мърсотия.
Въпросните течове най-често минават през лагерите и уплътненията. Те се износват с течение на времето и почват да изпускат. А тяхната задача е точно обратната – да задържат маслото.
Ето защо, ако лагерите и уплътненията са вече износени и пропускат е най-добре да бъдат сменени. В противен случай не е изключено да се скъса ремък, а това ще доведе до редица главоболия и разходи.
Попадането на масло в охладителната система е един от най-сериозните проблеми, които могат да възникнат. Антифриз и масло в никакъв случай не бива да се смесват, тъй като има сериозна опасност от блокиране на двигателя. Ето защо е нужно да се следи състоянието на охладителната система. Помпата и всички други части трябва да са изправни. Ако не са – необходим е своевременен ремонт.
В заключение ще кажем, че изтичането на масло е сигнална лампа, че нещо не е наред и е добре да се провери, особено ако предстои по-дълъг път.