6-кратният световен рали шампион Себастиен Ожие ще кара за Toyota през 2020 година в световния рали шампионат (WRC). Шефът на тима Томи Макинен представи днес изцяло новия пилотски състав на отбора, като освен Ожие пилоти на Toyota стават Елфин Еванс, който напусна M-Sport и новият световен шампион в WRC2 Pro Кале Рованпера, който изкара сезон и половина като заводски пилот на Skoda.

В началото на миналата седмица стана ясно, че Ожие напуска Citroen, а френската марка обяви, че си тръгва от световния шампионат, като за причина беше посочена раздялата с французина.

Еванс беше на посещение в базата на Toyota и се разбра, че малко по-късно се е договорил с Томи. А още през юни пък се разбра, че Кале е подписал с Toyota, но нямаше яснота какво точно ще включва програмата му.

В края на 2016 Ожие тества Yaris WRC, след като VW закри програмата си в световния рали шампионат, но тогава избра да подпише с M-Sport на Малкълм Уилсън, с който спечели последните си две титли – през 2017 и 2018.

„Вълнувам се, че вече съм част от тима на Toyota – заяви днес Ожие. – За мен това е ново и много интересно предизвикателство. В края на 2016 дискутирахме нещо подобно, но тогава не стана. Сега за мен е чест да работя с Toyota и с идола ми от детските години Томи Макинен. Планът ми е да направим успешен сезон и да спечелим отново титлата.”

Договорът на Ожие е само за сезон 2020, като той явно все още не се е отказал от идеята да сложи край на кариерата си в WRC догодина. Еванс и Рованпера са подписали за 2 години.

Новият световен шампион Ойт Танак напусна Toyota дни, след като взе титлата, а титлата при конструкторите беше спечелена от Hyundai. Договорите на Яри-Мати Латвала и Крис Мийк бяха до края на тази година и се очакваше, че Макинен няма да им предложи нови.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации