Тест на Bentley Continental GT (2026): Когато по-малкото всъщност е повече

Версиите Core и Azure може да не са най-мощните в гамата, но си остават истински Bentley автомобили.

Миналата година Bentley представи върховите версии в гамата на Continental GT – Speed и Mulliner. И двата модела излязоха на сцената със задвижващата система Ultra Performance Hybrid, разработена съвместно с Porsche. Тя комбинира 4,0-литров V8 двигател с два турбокомпресора и електрически мотор, за да генерира 771 к.с. и 1000 Нм въртящ момент. Версията Speed е фокусирана върху динамиката, докато Mulliner залага на върховен лукс, за да запази позицията си на флагман в гамата на Continental GT.

Сега е време и за по-достъпните версии – познато дуо от нива на оборудване със сходно разпределение на ролите. Началната позиция заема Continental GT Core (макар от Bentley да не обичат думата „базов“), а Continental GT Azure предлага същите технически характеристики, но с акцент върху лукса.

Системата, наречена High Performance Hybrid, е механично идентична с тази при по-мощните варианти, но с леко намалена мощност. Вместо 591 к.с. и 800 Нм, V8 двигателят тук генерира 512 к.с. и 770 Нм. Електрическата част се състои от същия електромотор със 188 к.с., интегриран в корпуса на осемстепенната скоростна кутия с двоен съединител, и е свързан с батерия с капацитет 22 кВч. Общата системна мощност достига 671 к.с. и 930 Нм въртящ момент. Компромисът обаче е, че новите модели са с няколкостотин килограма по-тежки от своите предшественици. Очакваното собствено тегло е около 2450 кг за GT купе и 2630 кг за кабриолета GTC.

За да се различат версиите Core и Azure отдалеч, трябва да се търси емблема Azure на калника и повече блестящи елементи при луксозния вариант. Core залага на по-сдържана визия с черна матрична решетка, обградена с хром, и една-единствена вертикална хромирана лайстна над черните долни въздухозаборници. Решетката на Azure добавя 11 вертикални хромирани ребра и хромирани капаци на долните отвори. Луксозната версия се предлага и с ексклузивни 22-цолови джанти в сребристо и полиран метал. Подобно на базовия модел, тя може да бъде оборудвана с анимираните светлини за посрещане на Mulliner.

Всеки интериор на Bentley е възхвала на качествената кожа и грижата за комфорта, дори и в базовия Continental GT. Именно в грижата за комфорта Azure, като по-достъпен вариант на Mulliner, показва своя характер. Стандартно се предлагат фурнири от орех с отворени пори и триизмерни шевове по вратите, но в списъка с опции има изключително елегантни фурнири с тънки ивици, както и „тайно“ меню, способно да задоволи всяко желание, което банковата сметка може да подкрепи. Другото стандартно оборудване включва отопляеми и вентилирани предни седалки с масажна функция, както и пакетите Touring, Comfort и Mood Lighting. Пакетът Touring е най-значим за релаксиращото пътуване, добавяйки редица асистенти за водача, включително адаптивен круиз контрол, система за нощно виждане и head-up дисплей.

Първият тест се проведе в живописен район на щата Монтана, под зоркия поглед на местната охрана и подозрителните погледи на жителите. Необходим е тест на нашата писта в Мичиган за окончателни данни, но първите впечатления са, че новият Continental GT се управлява най-добре със спокойствие и наслада. Реакциите на командите са прецизни, а движението в изцяло електрически режим в автомобил, който вече е известен с тишината в купето си, е черешката на тортата. Като се има предвид, че по-мощният GT Speed постигна ускорение от 0 до 100 км/ч за около 3,0 секунди, може да се очаква, че базовата версия ще се справи със спринта за около 3,2-3,5 секунди.

Сред системите, подпомагащи управлението, са нови амортисьори с двойни клапани, съчетани с двукамерно въздушно окачване, електронно контролиран заден диференциал с ограничено приплъзване и завиваща задна ос – същите компоненти като при върховите версии. Проблемът, както и при по-мощните автомобили, е, че потенциалът на задвижването и технологиите на шасито е ограничен в завоите от 22-цоловите летни гуми Pirelli P Zero Elect, които дават приоритет на ниското съпротивление при търкаляне пред максималното сцепление. Това е първият Continental GT, чиито гуми започват да свирят далеч преди достигането на предела на възможностите му.

Какво се случва с Bentley? През 2003 г. марката създаде изцяло нова автомобилна ниша с модела GT. По онова време това беше изключително мощен Grand Tourer, чийто лукс, достоен за английско имение, не правеше компромис с това, което специалистите определиха като „впечатляващо високи“ граници на управляемост. Две десетилетия по-късно, при теста на GT Speed модел 2022 г. на пистата Lightning Lap, моделът беше наречен „състезател за джентълмени“. В анализа се посочваше, че може да има автомобили, които побеждават времето на Bentley Continental GT Speed, но никой от тях не предлага такова разточителство и лукс. В класацията на пистата моделът от 2022 г. се нареди между Audi R8 V10 Plus от 2017 г. и Nissan Z Nismo от 2024 г.

Наскоро обаче стана ясно, че новият и по-мощен GT Speed модел 2025 г. е с 4,5 секунди по-бавен на 6,6-километровото трасе на Virginia International Raceway – леко отстъпление, което се отдава на гумите Pirelli. Така моделът от 2025 г. се класира между BMW M240i xDrive от 2022 г. и Ford GT от 2006 г., като изостава с почти секунда от Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody от 2018 г.

В стандартния си вид новият Continental GT V8 оправдава името си по-стриктно от всякога. Акцентът пада върху думите „grand“ и „touring“, като преживяването е изцяло посветено на комфорта и лукса. Разбира се, винаги съществува възможността да върнете част от магията на старите дни с комплект по-спортни гуми от местния магазин.

Технически характеристики

2026 Bentley Continental GT/GTC
Тип: Купе или кабриолет с предно разположен двигател, преден електромотор, задвижване на четирите колела, 4 места, 2 врати

ЦЕНА (приблизителна)
Базова: GT, 250 000 долара; GTC кабриолет, 270 000 долара

ЗАДВИЖВАНЕ
V8 с двоен турбокомпресор и интеркулер, DOHC, 32 клапана, 512 к.с., 770 Нм + AC електромотор, 188 к.с., 450 Нм (комбинирана мощност: 671 к.с., 930 Нм; литиево-йонна батерия с капацитет 22 кВч; бордово зарядно устройство с мощност 11,0 кВ)

Трансмисия: 8-степенна автоматична с двоен съединител

Размери

Междуосие: 2847–2850 мм
Дължина: 4895 мм
Широчина: 1966 мм
Височина: 1392–1397 мм
Обем на багажника: 142–255 литра
Собствено тегло (приблизително): 2475–2655 кг

ДИНАМИЧНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ПРИБЛИЗИТЕЛНИ)

Ускорение 0-100 км/ч: 3,3–3,6 сек
Максимална скорост: 270 км/ч

РАЗХОД НА ГОРИВО (ПО СТАНДАРТ EPA)

Комбиниран/Градски/Извънградски: 12,4/13,8/10,7 л/100 км
Комбиниран (бензин + ток): 4,5 л/100 км
Пробег на ток: около 63 км

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Прочети още

Подобни публикации