Ferrari представи 849 Testarossa – нов plug-in хибриден суперавтомобил, оборудван с три електрически мотора в допълнение към централно разположения V8 twin-turbo двигател. Моделът, който заема мястото на SF90 Stradale в гамата на марката, разполага с обща мощност от 1050 к.с., което е с 50 к.с. повече от предшественика му.
849 Testarossa се позиционира на върха в гамата на Ferrari благодарение на своите динамични характеристики, способността да доставя неповторимо усещане зад волана без компромис с комфорта и футуристичния си, но дълбоко вкоренен в историята дизайн. Този автомобил е създаден за най-взискателните клиенти, които искат най-доброто от Ferrari. Това е и причината за завръщането на легендарното име Testa Rossa, използвано за първи път при модела 500 TR през 1956 г., за да опише цвета на капаците на клапаните на някои от най-емблематичните състезателни двигатели на марката, преди да се превърне в име на един от най-известните шосейни модели – Testarossa от 1984 г.
Задвижване и динамика
Сърцето на 849 Testarossa е осемцилиндровият twin-turbo двигател с вътрешно горене, част от семейството двигатели, носители на множество награди „Международен двигател на годината“. Агрегатът е напълно преработен, за да достигне максимална мощност от 830 к.с., и е комбиниран с усъвършенствана хибридна система, произлязла от богатия опит на Ferrari в моторните спортове. Сред най-значимите нововъведения е новият турбокомпресор – най-големият, монтиран някога в сериен автомобил на Ferrari, който осигурява безпрецедентно ускорение. Хибридната група, състояща се от един заден и два предни електромотора, добавя още 220 к.с. Системата за задвижване на четирите колела при нужда и технологията torque vectoring допринасят за максимална ефективност при всякакви условия.
За да се подобрят динамичните качества и усещането зад волана, 849 Testarossa е оборудван с последно поколение brake-by-wire система, контролер ABS Evo на Ferrari за по-прецизно спиране, както и с изцяло нова спирачна система. Настройките на пружините и амортисьорите също са напълно ревизирани за по-добро поведение на границата на сцеплението.
Дизайн и персонализация
Сред най-значимите иновации са два нови цвята, разработени специално за модела. Първият е Rosso Fiammante – технологична еволюция на историческия пастелен нюанс Rosso Corsa, обогатен с метален ефект, който създава топли и блестящи отражения под слънчева светлина. Вторият цвят е Giallo Ambra – наситен и топъл нюанс с червеникави оттенъци, вдъхновен от дълбочината и богатството на естествения кехлибар.
За интериора е представена нова тапицерия от Alcantara, наречена Giallo Siena, проектирана да хармонира с екстериора Giallo Ambra. Този изискан и спортен нюанс допринася за създаването на модерна и същевременно релаксираща атмосфера в купето.
Кованите джанти, разработени в тясно сътрудничество с аеродинамичния отдел, също подлежат на персонализация. Сложните им геометрии позволяват избор между различни конфигурации, адаптирайки естетиката към индивидуалния вкус.
7-годишна програма за поддръжка
Като част от фокуса върху качеството и обслужването, Ferrari предлага разширена седемгодишна програма за поддръжка с 849 Testarossa. Тя е налична за цялата гама и покрива цялата регулярна поддръжка за първите седем години от живота на автомобила. Тази ексклузивна услуга дава на клиентите сигурността, че техният автомобил се поддържа в оптимално състояние през годините, като е достъпна и за собственици на употребявани автомобили Ferrari.
Програмата Genuine Maintenance включва регулярна поддръжка, оригинални резервни части и щателни проверки от персонал, обучен директно в тренировъчния център на Ferrari в Маранело, с помощта на най-модерните диагностични инструменти. Услугата е достъпна на всички пазари по света и във всички официални представителства на марката.
Ferrari предлага и две програми, наречени Warranty Extension Hybrid и Power Hybrid, насочени към клиенти, които желаят да запазят производителността на своите хибридни спортни автомобили във времето. Собствениците на plug-in хибрид на марката вече се възползват от петгодишна гаранция на хибридните компоненти. Ако изберат програмата Warranty Extension Hybrid, те могат да удължат пълната фабрична гаранция до осмата година, като в този случай високоволтовата батерия ще бъде заменена без допълнително заплащане. Новата програма Power Hybrid позволява удължаване на гаранцията на всички основни компоненти на задвижването, включително тези на хибридната система, от 8-ата до 16-ата година, като отново предвижда безплатна подмяна на високоволтовата батерия след 16-ата година.
Предишна/Следваща новина

